El comerç de proximitat que resisteix la competència de les grans cadenes de distribució i de les vendes online pot trobar en aquestes segones un ingrés complementari. Conjuntures com la de Barcelona, on el consistori pretén que fins al 40% dels lliuraments de paqueteria tinguin lloc en punts físics situats a no pas més de 200 metres del domicili del destinatari obren aquesta via.

/uploads/s1/36/20/89/41/paquete-amazon-pixabay_15_630x420.jpeg
 

L'exemple de Kanguro

A Barcelona, un exemple és l'empresa Kanguro, firma especialitzada a oferir solucions als operadors logístics que ha articulat ja una xarxa de punts de lliurament no capdavanters en els quals els comerços de proximitat són peça clau. Gràcies a la seva participació en la cadena logística s'eviten els lliuraments fallits, es redueix el nombre de desplaçaments al domicili del client i s'ofereix a aquest la possibilitat de retirar el paquet quan més li convé, evitant haver de ser present a casa durant la franja horària de lliurament per esperar el repartidor. Alhora, els comerços obté una comissió per cada paquet recollit al seu local i incrementen la seva visibilitat, ja que tenen més afluència de públic i, en conseqüència, més possibles vendes creuades i fidelització de clients.

El 90 % dels lliuraments són encara a domicili

Amb tot, i segons dades facilitades per la pròpia Kanguro, la falta de punts de referència fa que el 90% dels lliuraments es realitzin encara al domicili del client. Com a alternativa, Kanguro, que consisteix en una xarxa logística vinculada a cap empresa de paqueteria en la que els punts puguin rebre i lliurar paquets de tots els operadors logístics. El pagament que un comerç rep per cada paquet que rep i lliura sol, sempre, ser inferior a un euro i varia en funció del proveïdor. Com a ingrés directe, no en rares ocasions reporta més de 200 euros mensuals, però a l'afluència extra de públic genera més vendes.