Saps d'on deriva el 60% de la contaminació que es registra a les nostres ciutats? Doncs, en bona part de les emissions que generen els vehicles que s'utilitzen per cobrir l'última milla de les expedicions de repartiment. Per reduir aquest percentatge, l'empresa catalana Kanguro ha creat una xarxa de bústies utilitzable per tots els operadors –xarxa agnòstica, en termes logístics- que, segons els seus càlculs, podria reduir fins i tot en un 46% les emissions de CO2 que es registren en entorns urbans.

/uploads/s1/35/75/68/29/paquets_15_630x420.jpeg
 

A recollir paquets, millor caminant

Amb una xarxa com la que Kanguro planteja, el desplaçament més habitual que es veu obligat a realitzar un destinatari per recollir un paquet ronda els 200 metres, distància que pot perfectament cobrir-se a peu. S'eliminen així rutes redundants, disminueix el nombre de viatges en vehicle, es concentren les rutes de repartiment i, en consolidar-se el lliurament de paqueteria en un mateix punt per part de diferents companyies logístiques, s'anima a la ciutadania a recuperar el costum del passeig.

Bústies intel·ligents

Els lliuraments es realitzen sempre en bústies intel·ligents ubicades en comerços amb horari 24 hores, en punts sense personal o en punts de conveniència, amb això, se suprimeixen els lliuraments fallits i els dobles viatges per absència. L'objectiu de Kanguro, compartit amb l'Ajuntament de Barcelona, és que el 2030 la majoria dels lliuraments es facin en punts de recollida.