El Pozo Sotón de Hunosa, emblema de la Conca del Nalón, seu del Centre d'Experiències i Memòria de la Mineria i únic pou vertical d'Espanya en el qual es poden visitar les galeries subterrànies originals, acull aquest divendres 15 de març una desfilada de moda. Es tracta, en concret, de la primera edició de la Passarel·la 'Laurita Laureada', una jornada promoguda per la firma Yes50 en l'organització de la qual s'han implicat l'Associació de Disseny i Moda d'Astúries 'Adymo', la Direcció General de Comerç, Asturex, el Grup HUNOSA i l'Ajuntament de San Martín del Rey Aurelio, municipi on s'ubica El Entrego, població a prop de que se situa el Pozo Sotón.
Set firmes
En la desfilada, participaran sis firmes de moda de la Conca del Nalón, que té la seva capital a la ciutat de Langreo, i una joieria de la Conca del Caudal, amb capital a Mieres. La desfilada vincula moda i mineria, es complementarà amb altres espectacles vinculats amb les arts escèniques, la música o la pintura, així com una conferència i se celebra a l'antiga Casa de Lavabos del complex miner, avui convertida en sala d'esdeveniments.
La passarel·la busca enaltir un sector com el de la moda amb interessants oportunitats de negoci, que genera riquesa al territori. Un sector amb moltes possibilitats de creixement i expansió nacional i internacional que va adquirint un paper cada vegada més rellevant dins de l'economia asturiana.
Diversificació
La celebració d'aquesta passarel·la de moda al Pozo Sotón, emblema de la diversificació de la indústria minera cap a la cultura i el turisme, no és casual, sinó que busca reivindicar amb orgull el passat miner de les comarques del Nalón i el Caudal i les senyes d'identitat d'una societat que defineixen uns valors com la solidaritat i la fraternitat que, unit a altres factors singulars, aspira al reconeixement de les comarques mineres com Bé d'Interès Cultural Immaterial.