Com a gamificació s'entén aquella tècnica d'aprenentatge que trasllada la dinàmica pròpia dels jocs a l'àmbit educatiu o professional a fi de fer més amena i senzilla la tasca d'aprendre. Populars jocs d'ordinador com Minecraft són una de les eines més habituals per desenvolupar projectes fonamentats en aquesta tècnica. Un dels últims exemples s'està desenvolupant en una escola d'educació especial de Pozuelo de Alarcón.

ok 1

Un grup de vint estudiants

L'experiència té com|com a protagonistes vint estudiants d'entre 17 i 21 anys amb algun tipus de discapacitat i es va iniciar en el curs 2021-2022. El seu objectiu, expliquen els promotors de la iniciativa és "tancar la fractura digital que existeix entre l'alumnat amb discapacitat i la resta i aconseguir la seva inclusió i el desenvolupament d'habilitats digitals". En el projecte col·laboren Microsoft i Acer.

En què consisteix?

Amb el joc, desenvolupen tasques concretes comparteixen idees i formulen solucions creatives mentre són capaços fins i tot de, expliquen els promotors "planificar, supervisar i reflexionar sobre el seu propi aprenentatge" mentre "cooperen amb altres companys i resolen problemes en equip". Fernando García Calvo, director d'Educació de Microsoft Espanya, explica per què s'escull Minecraft: combina dues parts que són molt importants en l'aprenentatge: la motivació de poder jugar en un entorn segur i controlat, que ens dona accés a moltes aplicacions i capacitats pedagògiques