La Unió Europea, a partir de la Llei de Mercats Digitals, obligarà Apple a oferir alternatives a l'App Store. És a dir, Apple haurà d'oferir una manera d'instal·lar aplicacions a l'iPhone i a l'iPad que no estigui sota el seu control, de manera que es permeti la competència. I sembla que Facebook pot ser una d'aquestes alternatives.

Segons ha informat The Verge, Meta ha revelat que la companyia està "interessada a ajudar els desenvolupadors a distribuir les seves aplicacions" a través de l'aplicació de Facebook. Pel neutre a la idea sembla ser la de permetre als usuaris descobrir i descarregar aplicacions directament des de Facebook sense haver d'entrar a l'App Store a iOS o la Google Play Store a Android.

Sempre hem estat interessats a ajudar els desenvolupadors a distribuir les seves aplicacions, i les noves opcions afegirien més competència en aquest espai. Els desenvolupadors mereixen més maneres de fer arribar fàcilment les seves aplicacions a les persones que les volen.

Icona de l'app de Facebook

Facebook podria transformar-se en una botiga d'aplicacions

Facebook convertit en una botiga d'aplicacions

Com podem intuir per les declaracions, la idea és transformar una mica l'aplicació de Facebook perquè pugui oferir també aplicacions als usuaris. Ja que aquesta nova funció no només seria per a iOS, també estaria disponible en Android.

Recordem que Facebook i Apple han topat recentment arran de les polítiques d'Apple de no permetre que les aplicacions rastregin els usuaris. Per la qual cosa una distribució pròpia de les aplicacions podria saltar-se aquestes normes que les aplicacions distribuïdes a l'App Store de l'iPhone han de complir.

S'espera que Apple permeti a iOS 17 la càrrega lateral d'aplicacions, almenys als usuaris europeus i dels països on s'aprovin lleis similars. Tanmateix, la companyia no ha especificat res sobre com pretenen permetre-ho. És un dels canvis més importants de la història d'iOS, però és un canvi que Apple es veu forçada a aplicar.

El límit que té Apple per complir amb la Llei de Mercats Digitals és a la primavera de 2024, per la qual cosa encara queden mesos per treballar en aquesta funció. Tot i que el més probable és que Apple no faci cap tipus de publicitat sobre ella i, en cas de fer-ho, segurament sigui per centrar-se en la millor seguretat que tindrà instal·lar apps a l'iPhone des de l'App Store.