Es diuen Kaibos; pertanyen al hòlding Viko, que està especialitzo en solucions de comerç digital, i són especialitzats en llançar noves marques natives d'Amazon per a fabricants i dirigides al mercat europeu. Aquest model, que permet vendre a Amazon i directament productes de fabricants emparats amb una marca pròpia i nova, s'ha assajat ja amb èxit a Àsia i els Estats Units.

Kaibos
 

Diferent de la distribució clàssica

Pedro Abad, Codirector executiu d'operacions de Kaibos, ens explica el sistema: "ens associem amb fabricants B2B per crear des de zero i escalar noves marques que triomfin a Amazon. Kaibos suposa una revolució en costos i un salt al consumidor final per a grans fabricants d'Amazon, una plataforma en la qual els venedors sense producte han crescut exponencialment." Aquests venedors, que han trobat un nínxol a la plataforma, han desenvolupat un negoci d'èxit amb productes fabricats específicament per cobrir cada segment de demanda i competeixen amb marques de gran recorregut i experiència sent una amenaça per a elles. Aquest tipus de marques creades per a l'ecosistema del marketplace es denominen Amazon Native Brands (marques natives d'Amazon).

Antecedents

A Espanya hi ha diversos antecedents de fabricants que han apostat per aquest model com és el cas de la companyia espanyola Calconut, que va decidir el 2005 llançar al món B2C un producte exclusiu per a Amazon i va fer que les seves vendes es disparessin. Amazon no només és una gran plataforma per a aquests fabricants que busquen desenvolupar nous models de negoci, sinó que és la porta d'entrada més efectiva a la resta de mercats i canals. L'objectiu de Kaibos rau a trobar aquests nínxols per als fabricants en qui llançar productes guanyadors, que garanteixin una rendibilitat, abans d'escalar-los a altres mercats i canals de venda. Per a això, Kaibos ha desenvolupat un model d'anàlisi i recerca d'oportunitats de mercat pioner basant-se en les dades que aporta Amazon i la seva experiència prèvia. Després de dos mesos d'activitat, l'equip de Kaibos ja compta amb una base de dades amb més de 185 milions de productes analitzats, més de 20 milions de vendes i 22 països treballats.