Se suposa que els productes de luxe es venen sols; però, més enllà de suposicions, el cert és que no hi ha millor estratègia de màrqueting que la que no es percep com a tal i funciona. Aquesta, precisament, és la que apliquen marques com Prada, que estan posicionant encara millor els seus productes mitjançant tècniques de recopilació i anàlisi de dades. No ho dubtis: aquesta bossa o aquest vestit que desitges i que mai no has vist anunciat enlloc no el desitges per casualitat.
Impacte directe en els ingressos
Mitjançant la recopilació i l'anàlisi sistemàtica de dades del seu interès, marques com Prada aconsegueixen conèixer millor el seu usuari final i, també, l'usuari potencial. A data d'avui, l'empresa treballa en un projecte en el qual es combinen les dades recollides en botigues físiques i botigues digitals per oferir el que denominen "experiències personalitzades". Treballen colze a colze amb Oracle, que ha posat a les seves mans dues solucions: Retail Xstore Point of Service i Retail Customer Engagement Cloud Service. Amb elles, coneixeran les preferències i hàbits de compra teves, meves i de qualsevol que els interessa i podran desenvolupar accions estratègiques i personalitzades.
La marca formarà part del teu imaginari
El resultat, encara que amb més estil, s'assemblarà a allò tan antic d'Avon flama a la teva porta, però sense un exèrcit de venedors treballant amb cites o a porta freda: a partir del coneixement dels hàbits de compra dels usuaris diana, podran programar accions específiques que se'ls comunicaran, per descomptat, de la manera més econòmica, rendible i específica que existeix: a través dels canals digitals. Prada, i tots els que utilitzin aquest tipus de sistemes, sabran el que vols comprar abans fins i tot que tu el sàpigues i, per descomptat, seran allà per oferir-te'l o, en el cas que no puguis comprar-lo en aquell moment, per activar estratègies que mantinguin els seus productes com aquest objecte de desig perenne i transversal en el qual tota marca vol transformar a allò que ofereix. "Comprendre els nostres clients i el seu recorregut és fonamental per al nostre èxit", explica Lorenzo Bertelli, director de Màrqueting de Prada Group i cap de Responsabilitat Social Corporativa. Oracle i la seva tecnologia se'l posen més fàcil.