Fitur celebra la seva edició 2023 aquests pròxims 19 i 20 de gener i un dels seus objectius és ajudar els diferents operadors turístics a digitalitzar-se. I entre, entre els operadors turístics, caben hotels, restaurants, administracions, empreses de serveis i, en general, qualsevol empresa que pugui ajudar a fer més interessant un cap de setmana o unes vacances. El públic objectiu, per tant és immens i, per a tot ells, Fitur ha preparat diferents tallers en els quals, per exemple, podran aprendre a emprar el Big Data i l'IA per garantir experiències el més satisfactòries possible als usuaris.

1 carcassonne aerial 2016
 

Destinacions que enamorin

Que un turista visiti una destinació és fàcil d'aconseguir, però que repeteixi no ho és tant: per a això, cal aconseguir que el destí en qüestió et sedueixi i, al final et robi el cor. . Asi, per ensenyar als diferents operadors a aconseguir això, l'expert en Intel·ligència Artificial Javier Melero, oferirà el 19 de gener a les 17.00 el taller Atraure al visitant i que s'enamori de la destinació: Com pot ajudar la tecnologia?

Turistes digitals

Segons Melero, els turistes hem esdevingut consumidors digitals en els últims anys i, tant és així, que el mòbil forma ja part de qualsevol estada|estança o visita i pocs són els que abans, durant o després no publiquen alguna ressenya o opinió sobre l'experiència viscuda. Que l'esmentada experiència sigui el més agradable possible ha de ser l'objectiu dels operadors turístics, que tenen l'obligació de maximitzar el gaudi del turista i fer que se senti acompanyat durant la seva experiència. Eines com la Intel·ligència Artificial o el Big Data poden , si s'utilitzen adequadament, convertir-se en aliats dels operadors. El sector turístic, en un món globalitzat on cada vegada més destinacions comparteixen estàndards de qualitat, ha de conèixer i utilitza en el seu favor aquestes eines per oferir a casa turista el que cerca.