Al final, els senyors de Volvo tindran raó: el de limitar de fàbrica la velocitat dels cotxe és una gran idea però, això sí, haurien d'anar una mica més enllà: els 180 quilòmetres hora de velocitat màxima amb què els elegants cotxes de la marca escandinava surten de fàbrica són massa a Espanya perquè la DGT manté a les nostres carreteres uns singulars radars, els Velolaser que et cacen sense que te n'adonis.

descàrrega
 

Gairebé 3.000

De moment, asseguren tenir 2.710 d'aquests petits dispositius que pot instal·lar-se en una barrera de seguretat amb un parell de cargols i un suport, ubicar-se a sobre d'un trípode o instal·lar-se dins d'un d'aquests cotxes aparentment inofensius que esperen en un voral a ningú sap molt bé què. En pesen poc, gairebé no es veuen i serveixen per multar molt. Una bicoca, vagi, tant per a la recaptació com, no ho neguem, la seguretat viària.

WNQUYSC5FROQDHVBEM2ASGTEYM
 

Cada radar costa 8.800 euros

Aquests petits cinemòmetres costa uns 8.800 euros per unitat i estan sent utilitzats a discreció a tota la nostra xarxa de carreteres. Durant els propers anys, el seu número creixerà i, el més inquietant és que multen sense que te n'adonis, perquè es disposen sense que, uns metres més enllà del punt de la infracció, una amable parella d'agents et pari per lliurar-te la multa. A Suècia, després del robatori massiu de radars que han sofert, ja estan pensant a comprar unes semblances a aquests.