Nufri, amb seu a la ciutat lleidatana de Mollerussa, és un dels principals actors del mercat fructícola nacional gràcies a les seves 5.000 hectàrees productives situades a les províncies de Lleida, Osca, Sòria, Huelva i Màlaga. A Catalunya conrea pomes, peres i fruita de pinyol; a Osca, només fruita de pinyol; a Sòria, pomes; a Huelva, cítrics i a Màlaga, alvocats i mangos. Disposa de magatzems propis de recollida i empaquetament i disposa de diferents marques per a cada un dels seus productes, però el seu gran desafiament té a veure ara amb la innovació: han diversificat ja la seva activitat cap a la producció d'energia però, també, volen oferir millor producte encara al consumidor al que diuen que cal reconquerir perquè la producció de fruita continuï sent rendible a Espanya

pomes|illes
 

La sequera, un desafiament

A Catalunya, com en altres zones agrícoles espanyoles, la sequera no dona treva i, per això, el director de Nufri, Ignasi Argilés, exigeix que les administracions prenguin decisions com més aviat millor. Quant a producció de fruita, explica, hi ha diverses línies de treball: "estem treballant amb noves varietats adaptades a climes amb tendència més seca i volem recuperar el sabor. Hem posat el focus en productivitat i volum, però cal reconquerir el consumidor, i això es fa mitjançant el sabor", explica.

L'energia i la valorització de productes

Una altra línia de treball, complementària a les anteriors, és la que té a veure amb generació d'energia i valorització de subproductes. Nufri, de fet, és ja comercialitzadora energètica a través del seu segell energianufri des de 2017. Es tracta d'energia que es produeix de manera sostenible en paral·lel –i de manera estretament vinculada- als processos de producció fructícola. Biogàs, biomassa, salts d'aigua, camps fotovoltaics i sistemes de cogeneració són alguns dels sistemes que produeixen l'energia que Nufri comercialitza. Amb això, i també mitjançant la valorització de diferents subproductes (fruita no comercialitzable, ossos i polpes) que es converteixen en aromes o concentrats) Nufri vol posicionar-se en un mercat en el que, destaquen, el consumidor estarà disposat a pagar més per fruita nacional i de qualitat que li ofereixi el sabor que, al seu dia, trobava en el fruita que arribava a les seves mans. La batalla no està tant en el preu com en la qualitat i la satisfacció.