Les previsions de matriculació de cotxes elèctrics per a 2030 que el Govern ha inclòs en el PNIEC són molt lluny de les vendes actuals que es registren, però aquest mes de juny s'ha produït un petit canvi de tendència: s'han venut més unitats de cotxes elèctrics que d'híbrids endollables.

Diferència mínima
El total de cotxes elèctrics venuts durant el primer semestre és de 62.000 i la previsió oficial era de 190.000. Segons el PNIEC, que contempla més de cinc milions d'aquest tipus de cotxes circulant per les nostres carreteres el 2030, seria necessari per complir les previsions que a partir del 2030 es venguin uns 700.000 per any, una cosa que sembla bastant difícil, però el cert és que el juny no ha estat un mal mes per al cotxe elèctric: en topa Espanya, es van vendre 6.648 d'aquests vehicles, la qual cosa equival a un 5,58% de les vendes totals. Els cotxes híbrids, que fins ara eren mes rere mes els vehicles electrificats més populars van aconseguir convèncer al juny 6.520 conductors o, el que és el mateix, a un 5,47% dels que van decidir canviar de cotxe el mes passat. La dada la facilita ANFAC.

Per què?
Darrere del canvi està l'entrada en vigor de la deducció del 15% per la compra d'un cotxe zero emissions. També, el desembarcament de les marques xineses ha de veure bastant: vehicles com el MG4 (sí, MG és anglesa, però els seus cotxes els fabrica a la Xina SAIC Motors) surten, ajuts mitjançant, per menys de 20.000 euros en un mercat en el qual un cotxe nou familiar difícilment queda per sota de 30.000 euros. Veurem que succeeix durant l'estiu.