El Túnel del Port de Dublín, format per dos túnels bessons que connecten el port de la capital irlandesa amb la M1, autopista que porta a l'aeroport de la ciutat, explicarà en els propers mesos amb noves tecnologies de peatge que, mitjançant sistemes d'IA i sistemes de cobrament electrònic, milloraran la gestió del flux|fluix de trànsit rodat que suporta aquesta infraestructura inaugurada el 2006.

De la mà d'Indra
El projecte el gestionarà l'empresa espanyola, que s'encarregarà de la planificació, l'execució i, una vegada acabada l'obra, del manteniment. Mitjançant els sistemes de cobrament electrònic sense barreres, l'empresa espera agilitar la circulació i, alhora, alleujar el trànsit en la trama urbana de Dublín.
I l'IA?
Els sistemes d'IA serviran per a, explica Indra, "optimitzar la gestió de les transaccions econòmiques vinculades a l'ús de la infraestructura. Cada un dels túnels bessons mesura 4,5 km i el nou sistema de pagaments estarà integrat amb el nou sistema estarà integrat amb la plataforma que facilita la interoperabilitat entre tots els gestors d'autopistes del país, coneguda com a Interoperability Management Platform. De desenvolupar-la s'ha encarregat també Indra mitjançant Microsoft Azure. El sistema permet que els usuaris no hagin de preocupar-se del gestor que explota cada autopista i puguin pagar tots ells de forma còmoda des d'un únic compte. Estarà pensant el Govern en una cosa semblant per fer-nos pagar per circular per les autopistes?