L'Ajuntament d'Alacant, la segona capital de província valenciana en nombre d'habitants, posarà a disposició de tots els seus veïns un nou assistent d'Intel·ligència Artificial perquè puguin interacturar amb més comoditat al web del consistori i s'agilitin amb això les sol·licituds i tràmits que es poden realitzar en ella. Es denominarà AL21 i s'activarà a començaments de 2024.

Una persona treballa amb intel·ligència artificial
 

700.000 euros

Amb un pressupost de 722.370 euros, l'assistent facilitarà la comunicació dels ciutadans que realitzen gestions a través del web de l'Ajuntament en brindar-los l'opció de preguntar i sol·licitar tràmits mitjançant un quadre de diàleg que funciona amb llenguatge natural. Del seu desenvolupament s'ha encarregat l'empresa alacantina LynxView, que ha desenvolupat una capa d'IA sobre l'arquitectura del catàleg de serveis web i de seu electrònica de l'Ajuntament.

Entrenament

El programa ha estat entrenat amb milers de trucades al 010 de l'administració local, per la qual cosa pren com a referència les preguntes i llenguatge real dels ciutadans. De moment, els tràmits que l'assistent podrà resoldre són els vinculats a empadronament, a la descàrrega de rebuts en període voluntari, al pagament de tributs, a la domiciliació bancària, a instàncies generals, a cites prèvies online, a gestions a l'Oficina d'Atenció Ciutadana o a multes de trànsit, entre d'altres.