Gestionar lineals digitals és complex, especialment perquè, en ells, la falta de prou informació pot frustrar una venda. Així, i donant per fet que als canals digitals és imprescindible l'especificació correcta de les característiques bàsiques del producte (com a mida o ingredients) i mostrar les imatges correctes a la fitxa online, el control de qualitat que qualsevol retailer online ha d'exercir al seu web ha de ser exhaustiu. Ara, per facilitar aquesta tasca, neix una nova eina: Optopus Pigmeo.

botiga|tenda online ERP vendes
 

Què fa?

Amb Optopus Pigmeo, l'agència Optopus, especialitzada en Digital Shelf, permet avaluar la qualitat dels títols, descripcions i imatges de productes per identificar deficiències i oportunitats de millora. Pigmeo se centra principalment a les dues plataformes a Espanya que recullen la major part de referències del nostre mercat, Amazon i Aecoc, i que aglutinen els grans distribuïdors com Carrefour o El Corte Inglés, entre molts altres. En concret, respecte a Aecoc, encara no existeix cap altra solució que ofereixi aquesta anàlisi qualitativa de fitxes de producte de forma automatitzada en temps real. La microanalítica del digital shelf és essencial per a l'èxit al canal digital, ja que permet analitzar la presència online de productes, considerant aspectes com a visibilitat, presentació visual i disponibilitat. En desglossar cada element del digital shelf, des de la descripció del producte fins a les ressenyes dels clients, les marques poden comprendre millor el comportament del consumidor, optimitzant el seu posicionament i millorant l'experiència de compra per augmentar les conversions. Ens ho explica Silvia Aguilar, directora executiva d'operacions de l'agència: "El que fa especial Pigmeo és que realment és un "no-brainer". En un inici, l'optimització de fitxes començava amb la detecció de llacunes de contingut per després activar millores amb el nostre equip d'experts de dissenyadors, copywriters, etc. Ara, amb aquesta nova eina agilitem el procés detectant millores automàticament i de forma personalitzada per als nostres clients. Amb un valor afegit: ho fem a Aecoc Media, plataforma utilitzada per la majoria de marques de gran consum per enviar les seves assets de fitxa de producte als 50 principals supermercats online."

Avantatges

Pigmeo ofereix múltiples beneficis que el converteixen en una eina única. Entre ells, genera alertes ad hoc sobre els assets digitals (tant visuals com textuals) perquè els diferents equips les puguin gestionar. En concret, la suite permet als content mànagers tenir sota control els seus assets digitals a Amazon i Aecoc Media, on poden veure els gràfics que mostren el compliment de KPIs segons objectiu, categoria de producte o marca, i una gap list o llistat concret de quins objectius es compleixen i quins no. A més, Pigmeo no només mostra les llacunes de contingut, sinó que ofereix als clients l'accés a un equip de professionals d'Optopus que podran resoldre aquest tipus d'incidències.