El CAT112, l’organisme que dona resposta a les emergències a Catalunya, té un aliat en la tecnologia i, així i amb l’objectiu d’incorporar noves eines per maximitzar la seva capacitat de resposta i presentar alguna de les seves darreres millores, l’organisme està present en el Mobile World Congress.

1123
 

Trobades

A la fira, la directora del CAT112, Irene Fornós, i el director de l’Àrea de Tecnologia i Innovació de l’entitat, Jordi Gonzàlez, mantenen diverses reunions de treball amb proveïdors tecnològics per compartir les millores tecnològiques incorporades pel telèfon d’emergències i explorar possibles línies de millora. Entre d’altres, han visitat l’estand de Telefónica, on han pogut compartir les darreres millores implementades pel CAT112 en l’atenció de les trucades. També han assistit a la presentació de l’Aina Challenge en la que ha participat el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent i, d’igual manera, han visitat l’estand de Mossos d’Esquadra per conèixer les últimes novetats en matèria de seguretat en que la policia de la Generalitat ha estat treballant.

Horitzó

Amb l’objectiu de millorar encara més el seu sistema de gestió de trucades, el CAT112 empra ja eines de IA. El servei, atès per gestors humans, afronta cada dia pics de fins a 9.000 trucades diàries i participa actualment en un projecte desenvolupat pel Barcelona Supercomputing Centre per a l’aplicació de la intel·ligència artificial en la millora de l’eficiència i eficàcia en l’atenció de les trucades que realitzen els gestors i gestores. Cal recordar que l’atenció rebuda al CAT112 es valorada per la ciutadania que ha utilitzat aquest servei essencial com a bona o molt bona per la ciutadania any rere any.

Totes aquestes millores tecnològiques, expliquen des del CAT112, “faciliten la previsió d’activitat en funció del dia i l’hora, gràcies a l’aplicació d’algorismes que permet assolir nivells d'atenció de més del 98% de les trucades abans de 10 segons” Tanmateix el CAT112 compta amb processos tecnològics que garanteixen no només la qualitat del servei, sinó també la continuïtat del mateix davant situacions crítiques. Per això és el primer servei de telèfons d’emergències de l’Estat que compta amb la certificació ISO 22301 de garantia de continuïtat de l’activitat.