Disposar, com a mínim, d’una sucursal bancària a la qual puguis acudir quan et calgui sense haver de fer cap més desplaçament que els que una persona de qualsevol edat i condició és capaç de fer a peu és un dret del qual hauria de poder gaudir tothom. Malgrat tot, a Catalunya existeixen 503 municipis que actualment no disposen d’equipaments d’aquesta mena. Per solucionar-ho, el Departament d’Economia i Hisenda ha activat un projecte per dotar d’oficines mòbils els 503 municipis que actualment no tenen sucursal bancària, en els quals viuen més de 300.000 persones.

Licitació

Aquest mateix 24 de novembre, la Plataforma de Serveis de Contractació Pública recull la licitació d’aquest servei. El concurs s’inicia després que la Generalitat hagi realitzat una consulta prèvia al mercat per conèixer els punts de vista de les entitats de crèdit i avaluar la capacitat d’aquestes empreses per oferir les prestacions que requereix el contracte. Les oficines bancàries mòbils oferiran una atenció personalitzada per retirar i ingressar diners en efectiu; domiciliar el pagament dels rebuts i els tributs als comptes bancaris; consultar moviments i saldos; i obtenir extractes de comptes bancaris, entre altres. A més, també prestaran un servei d’assessorament financer en la gestió tant dels comptes com d’altres productes bancaris i financers d’actiu, passiu i d’intermediació. L’objectiu és que els municipis disposin d’una oficina bancària mòbil dues vegades al mes.

sucursal movil

 

20 de desembre, data límit

Les entitats de crèdit que estiguin interessades a presentar-se al concurs, tenen temps fins al pròxim 20 de desembre. Les que finalment surtin adjudicatàries hauran d’iniciar el servei dins un termini màxim de 9 mesos a partir de la data de formalització, que podran escurçar però mai superar. Per tant, l’entrada en funcionament del servei serà previsiblement durant el segon semestre del 2024. El valor estimat del contracte, que tindrà una durada de dos anys prorrogables a dos anys més, és de 6,1 milions d’euros per la totalitat dels quatre anys.

Les empreses adjudicatàries hauran de destinar un mínim de dos professionals per a cada un dels lots: una persona tècnica de banca i una persona que faci de vigilant de seguretat i de transport-xofer. Una altra de les obligacions de les entitats serà el disseny de les rutes i els horaris, que haurà de tenir en compte que als municipis de fins a 250 habitants s’hi estaran un mínim de 30 minuts i als de més de 250 habitants, no podran baixar de l’hora

Es preveu que aquest servei itinerant per tot Catalunya sigui prestat per dues entitats de crèdit que, de forma alterna, cada quinze dies, arribaran a cadascun dels 503 municipis. Els horaris seran els del conveni del sector de banca: del 23 de maig al 30 de setembre, de 8 a 15 hores de dilluns a divendres. La resta de l’any, de 8 a 17 hores, tret dels divendres, que es farà de 8 a 15 hores.