El Festival de Cinema de Sitges, que s’ha tancat aquest dia 15, és molt més del que sembla: a més d’un espai d’exhibició, és un mercat. Així, els responsables de 13 projectes audiovisuals s’han reunit aquesta darrera setmana durant el Festival amb 11 inversors amb l’objectiu de trobar finançament complementari. Es tracta de la primera edició de Film Financing Market (FFM),  esdeveniment que compta amb la col·laboració del Clúster Audiovisual de Catalunya i que s’ha celebrat coincidint amb el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges.

Festival de Sitges e1556650233725

 

Anàlisi de riscos

Les 13 produccions audiovisuals participants han estat seleccionades segons una anàlisi de riscos financers a partir dels resultats d’un algoritme dissenyat especialment per al FFM. Entre altres aspectes, s’ha tingut en consideració el valor comercial i el retorn econòmic de cada projecte, segons aspectes com el seu guió, el disseny de producció i els plans de comercialització. En tots els casos, es tracta de projectes de més d’un milió d’euros de pressupost que ja comptin amb un mínim del 70% garantit.

De la importància de la cita, para el manager del Clúster Audiovisual de Catalunya, Eduard Gil, “tenir una plataforma de finançament per a la indústria audiovisual es molt important i la idea del Film Financing Market és resoldre aquelles mancances de pressupost d'un projecte que encara no han sigut coberts per la producció, la coproducció i el contracte amb la televisió, plataforma o distribuïdora”, amb l’objectiu de garantir la seva rendibilitat.

Trobades personalitzades

Els responsables d’aquests projectes han participat en trobades personalitzades amb inversors i entitats que els poden oferir finançament per poder completar el desenvolupament de les produccions i garantir la viabilitat dels llargmetratges. Film Financing Market busca, així, esdevenir un espai de trobada entre l’ecosistema audiovisual i el dels inversors financers Aquesta primera edició del mercat ha reunit 300 participants.