És una realitat que la vida de Mark Zuckerberg va canviar per sempre des de la creació de Facebook, però sembla que comença l'època del comiat.

De moment, l'aplicació no ha dit que desapareix del mercat, però gairebé ningú no veu la xarxa social en uns 10 anys. A Àsia hi ha el principal problema de la seva mort.

Meta ha detectat els problemes que "emmalalteixen" Facebook

Si comparem la xarxa social de 2007 amb la que tenim avui dia, trobarem una xarxa social que ja no té res a veure amb el que era a l'inici, però, tot i així, el creixement de la xarxa no només s'ha anat estancat, sinó que ara ja no creix.

Encara que META assegura que la xarxa social disposa de 2.000 milions d'usuaris al món (un terç de la població), en l'últim trimestre de 2021, l'aplicació matriu de Zuckerberg va registrar un descens d'usuaris que entren a la xarxa social.

Tik Tok, el "cavall negre" de Zuckerberg

En aquest moment, Tik Tok acumula una mitjana de 1.000 milions d'usuaris a tot el món. Si bé, és tot just el 50% del que té Facebook, els seus números no paren de créixer.

El problema és que la majoria d'aquests usuaris pertanyen a la Generació Z, una cosa que Zuckerberg no ha pogut captar des de la xarxa social. De fet, Facebook té com a principal problema, que l'"edat mitjana" dels usuaris, és molt més alta si se'l compara amb altres xarxes socials.

Tik Tok

Molts analistes asseguren que serà pràcticament impossible per a Meta aconseguir "aniquilar" TikTok. Ja van copiar el seu sistema de vídeo, el seu atractiu visual i ofereixen més qualitats que la companyia asiàtica i tot i així, Instagram continua sense poder frenar el seu desenvolupament, una cosa que Facebook ni remotament no podria fer.

Els plans de Facebook passen per la creació de Reels que es puguin monetitzar, però tret d'una sorpresa, pot ser que la bombolla de Facebook, continuï desinflant-se.