Mark Zuckerberg, CEO de Facebook, ha presentat Watch, la nova plataforma de sèries i programes en la qual es publicaran continguts tant professionals com amateurs dins la xarxa social.

Segons la companyia, Watch representa “una plataforma per a tots els creadors i editors per trobar una audiència, construir una comunitat de fans i guanyar diners amb la seva feina”.

Tal com va comunicar recentment Zuckerberg, ens trobem a “l’edat daurada” del vídeo i no el sorprendria que “en cinc anys la major part del que veu la gent a Facebook sigui vídeo”.

Watch entrarà en funcionament a finals d’agost amb aproximadament 40 sèries i programes oferts tant per productors de Hollywood com per directors amateur.

Referint-se als creadors i als estudis, Nick Grudin, vicepresident d’associacions amb mitjans de Facebook, va afirmar durant la presentació de l’eina que aquesta està dissenyada perquè “puguin trobar una audiència, crear una comunitat de fans i guanyar diners amb el seu treball”.

Així mateix, Zuckerberg ha plantejat l’aparició de Watch com una revolució en els hàbits de consum de contingut audiovisual, reflexionant sobre que “veure un programa de televisió no ha de ser explícitament una acció passiva. Pot ser una oportunitat per compartir una experiència i connectar persones amb interessos comuns”.

Missatge de la companyia

En una nota de premsa emesa ahir per Facebook a través del seu espai newsroom, han concretat que Watch transmetrà “sèries que engresquin els seguidors i la comunitat”, “programes en directe que connectin directament amb els fans”, “programes que segueixin un fil narratiu” o “esdeveniments que reuneixin les comunitats”.

Competència directa a Youtube

Sens dubte, aquesta nova eina del gran blau, que se suma a la recent adquisició d’Instagram i la creació de Facebook Live, basada en l’emissió de vídeos en directe, suposa un desafiament directe a la plataforma Youtube, propietat de Google, basada també en la transmissió del mateix tipus de contingut que ara Facebook vol emetre.

També es veuran afectades per l’aparició de Watch Netflix i HBO, plataformes de sèries per internet dirigides també a un públic jove que ja van vaticinar el futur de la televisió per internet i que cada cop estan treient més quota de mercat a la televisió convencional

Estratègia holística

Aquesta última mesura se suma a l’estratègia de Facebook de convertir la xarxa social en la plataforma en la que els usuaris puguin accedir a tot tipus de continguts, trobar informació de tota mena i connectar-se amb gent d'arreu.

Com va dir Zuckerberg el juny passat, l’objectiu principal de Facebook és “donar-li poder a les persones per construir una comunitat que aconsegueixi apropar a tot el món”, sumada al desenvolupament també d’eines com Facebook Ads, que permeten transmetre publicitat microsegmentada als usuaris i monitoritzar el seu impacte.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.

Subscriu-te a ElNacional.cat