Sembla que la mina d'or de Facebook està tocant sostre per primera vegada en la seva història, i el pitjor és que fins i tot els números són una mica més ombrívols: Se n'ha començat a anar gent de la plataforma.

Una cosa que sempre ha tingut distintiu Facebook davant altres xarxes socials, és que els usuaris es mantenien actius, i aquells perfils sense ús, es tapaven per nous usuaris. Sembla que la tendència està canviant. Què passa? T'ho expliquem.

Facebook

Facebook

Àfrica i Latam presenta fugues per a Facebook

En aquests moments, la xarxa social ha aconseguit identificar que ha perdut un milió d'usuaris actius de la seva plataforma, cosa que abans no passava. Segons la mateixa agència, sembla que la fuga de suscritores i usuaris se centra a l'Àfrica i Llatinoamèrica.

La xarxa social Facebook va ser llançada el 2004 i va catapultar a Mark Zuckerberg com un dels homes més rics del món, però Meta, en publicar els seus resultats financers va mostrar un número vermell va posar en alerta a gairebé tot el món digital.

Mark Zuckerberg ACN

Mark Zuckerberg

En aquests moments, la companyia ha perdut el 20% del seu valor, la qual cosa significa que ha perdut uns 200.000 milions de dòlars Curiós no? Però si et fixes, cada vegada són menys els qui utilitzen Facebook i les crítiques a la interfície i polítiques de l'empresa creixen mentre els números continuen baixant.

Estancament en USA i Europa

De moment, els números de Facebook continuen sent bons al vell continent i els Estats Units, però no hi ha creixement. D'alguna manera, sembla que la companyia ha tocat el seu sostre.

Facebook somia fregar els 2.000 milions d'usuaris (el que representaria gairebé un terç de la població, però la realitat mostra que va passar de 1.930 milions a 1.929, la qual cosa significa un descens important en les seves aspiracions.

És molt probable que aquesta situació ja va ser analitzada pel CEO i amo de Facebook. D'allà va venir l'interès de canviar el nom a la seva companyia i separar-la de la xarxa social. Sembla que per continuar generant ingressos, Facebook s'ha centrat a oferir sistemes publicitaris a les marques que conviuen a la seva xarxa social.