La xarxa social Facebook planeja canviar el nom de la seva empresa la propera setmana per reflectir el seu nou enfocament en la construcció del que ha batejat com a "metavers", un espai de trobada entre individus a l'univers digital, informa el mitjà de notícies multimèdia The Verge.

El mitjà especialitzat nord-americà, que cita una font coneixedora de l'assumpte, assegura que el director general (CEO) de Facebook, Mark Zuckerberg, pretén parlar a la conferència anual Connect de la companyia el proper 28 d'octubre sobre aquest tema.

No obstant això, The Verge precisa que el canvi de nom podria ser rellevat abans d'aquesta data i té per objecte posar de relleu l'ambició del gegant tecnològic de ser conegut per alguna cosa més que les xarxes socials i tots els mals que aquestes comporten.

El canvi de marca posicionaria a més Facebook dins del mateix grup en el qual s'engloben altres xarxes com Instagram, WhatsApp o Oculus.

També podria servir, assegura el mitjà, per evitar l'intens escrutini al que està sotmesa la xarxa social en els últims mesos, que és un dels objectius de futur que s'ha marcat Zuckerberg.

Els nous controls de la companyia

La notícia es coneix tot just uns dies després que la companyia anunciés nous controls a les seves plataformes per protegir nens i adolescents i fer front així a la crisi reputacional que travessa després de què una de les seves exempleades acusés a la firma d'ocultar que aquestes plataformes són perjudicials per als menors.

La polèmica amb una exempleada

L'exempleada de Facebook Frances Haugen va declarar en el Senat dels EUA que l'empresa anteposa els seus beneficis a la seguretat dels usuaris i oculta que les seves plataformes són nocives per als menors, fomenten la divisió social i debiliten la democràcia.

Haugen, que prèviament va filtrar documents interns de la companyia al Wall Street Journal, va fer davant del Senat un retrat despietat de l'empresa, perquè durant el temps que va estar treballant en ella es va adonar d'una "veritat devastadora": Facebook oculta informació al públic i als Governs.

The Verge, que assegura que el nou nom és un secret, recorda que Facebook no és la primera companyia tecnològica que canvia el seu nom a mesura que s'expandeix i va creixent.

El 2015, Google es va reorganitzar per complet sota un hòlding anomenat Alphabet, en part per indicar que ja no era només un motor de cerca. I Snapchat va canviar el seu nom a Snap Inc. el 2016, el mateix any en què va començar a anomenar-se a si mateixa una "empresa de càmeres" i va debutar amb el seu primer parell d'ulleres amb càmera Spectacles.

 

Foto principal: Un telèfon mòbil amb l'aplicació facebook oberta / Unsplash