El canvi en la mobilitat personal avança i, tant és així que, segons l'Associació Europea d'Electromobilitat (Avere) en aquest 2023 hi ha ja 600.000 punts de recàrrega a tot el continent. Sense infraestructures suficients de recàrrega, expliquen, l'expansió del cotxe elèctric serà impossible.

bateria cotxe electrico

Un dels principals problemes

El cotxe elèctric té, ara com ara, tres problemes. El primer deriva de l'obsolescència d'unes bateries que es degraden i que, després d'uns deu anys d'ús, queden inservibles i obliguen a una abundant inversió per poder continuar utilitzant el cotxe. Les noves bateries sense cobalt, expliquen els experts, podrien servir per desterrar aquest problema. Queden, tanmateix dos més: el preu dels cotxes –se soluciona amb més subvencions més senzilles- i la insuficient xarxa de punts de recàrrega. A Espanya, aquest és un dels problemes més seriosos: existeixen uns 27.500 punts, però molts ofereixen potència insuficient o estan desactivats. Ara, diferents empreses privades volen millorar la xarxa i la UE prepara una normativa perquè, almenys cada 60 km, existeixi un punt de recàrrega útil i amb prou potència.

Més inversió per a connectors ràpids

A Europa, hi ha avui unes 136.000 estacions de servei que ofereixen diferents punts de subministrament. Comparar aquesta xifra amb els 600.000 punts de recàrrega sembla arriscat, perquè les estacions de càrrega ràpida només són 57.000. La majoria dels 600.000 carregadors són a Alemanya, Noruega, França i els Països Baixos. A Espanya, només tenim 2.000 punts de recàrrega ràpida.