¿Pot ser més sostenible una estació d’esquí? A les estacions de muntanya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) consideren que sí fa temps i, per això, continuen activant millores per fer que la seva operativa sigui més respectuosa amb l’entorn. La darrera ha estat una adquisició:  la d’una màquina trepitjaneu híbrida.

sierra nevada pistenbully hibrida dos
 

 

Inversió

La Kässbohrer Pistenbully PB600 E+, que així es diu la màquina, representa, expliquen des de la companyia, “un pas endavant en la reducció de la petjada de carboni i el compromís amb pràctiques més respectuoses amb el medi ambient”. Con IVA, una màquina d’aquest tipus ronda els 120.000 euros.

Què ofereix?

La nova màquina híbrida Kässbohrer Pistenbully PB600 E+ és la primera de les seves característiques que opera en la cara sud del Pirineu i ofereix, assenyala FGC, “una combinació perfecta entre rendiment, eficiència i respecte per al medi ambient”. La màquina combina un propulsor dièsel amb un d’elèctric, consumeix un 20% menys de combustible, disposa d’una transmissió elèctrica de llarga durada, genera menys soroll i està equipada amb components plenament digitalitzats. La Molina, una de les estacions de muntanya més emblemàtiques del Pirineu català, ha abraçat aquesta iniciativa innovadora en la seva recerca de la sostenibilitat. Amb una història rica des de 1943 i una mirada cap al futur, La Molina, apunta FGC, “simbolitza la perfecta harmonia entre tradició i modernitat”.