Espanya no es queda enrere amb l'estudi de l'espai ja que han instal·lat un nou telescopi espacial ultraràpid. La idea és que amb aquest equip es pugui estudiar l'origen de l'univers, així com identificar estrelles de neutrons.

Aquest tipus d'investigacions són summament útils i que a més posicionen Espanya com un dels països que està contribuint amb els descobriments de fets ocorreguts en l'espai.

La Palma i el nou telescopi espacial ultraràpid

En el centre Observador Òptic de Transitori d'Ones Gravitacionals (GOTO) ubicat en La Palma s'ha instal·lat el nou telescopi espacial ultraràpid. Amb aquest meravellós equip es busca el poder detectar les col·lisions d'estrelles de neutrons.

Aquest dispositiu compta amb dos bateries de color negre atzabeja de vuit telescopis cilíndrics, els quals estan cargolats entre si.

Telescopi del centre Observador Òptic de Transitorio d'Ones Gravitacionals
Telescopi del centre Observador Òptic de Transitori d'Ones Gravitacionals

Cada un d'aquests telescopis té per objectiu el cobrir una part diferent del cel girant de posició vertical a horitzontal.

El telescopi és capaç de captar quan les estrelles de neutrons xoquen i es fusionen, a causa que aquests alliberen una ona gravitatòria que distorsiona l'espai.

Amb aquest nou equip, GOTO té la possibilitat d'obtenir imatges que puguin proporcionar dades summament útils sobre la creació de l'univers i les condicions que van fer possible l'aparició de vida.

El nou telescopi ultraràpid es troba ubicat al cim d'una muntanya, per la qual cosa quan sorgeix una detecció bastant bona, per la qual cosa busquen trobar les ones gravitatòries en les hores o minuts següents que facin el descobriment. Qualsevol punt de llum podria ser la col·lisió de dues estrelles de neutrons.

Aquest tipus d'estudis són summament importants i que s'estiguin generant a Espanya és motiu d'alegria. Ja que estaríem influint en grans descobriments sobre la formació de la vida en l'espai, incloent la del nostre planeta.