Ho indica un estudi d'Amazon: el 62% de les empreses espanyoles no sap com escalar el seu negoci online. Des de 2008, i així ho constata el mateix estudi, la quantitat de petites i mitjanes empreses han crescut un 18% a Europa. Ho han fet fins al punt d'ocupar gairebé 85 milions de persones. A Espanya, amb un pes molt destacat d'aquest tipus d'empreses en l'estructura econòmica, les dificultats que Amazon detecta amb un seriós llast per a l'economia.

Conscients de la seva importància
Malgrat que les petites i mitjanes empreses del país admeten que té problemes per definir la seva estratègia online, el 54% d'elles detecta beneficis evidents en el mateix. Entre els principals, figura la possibilitat d'oferir servei durant les 24 hores. També destaquen com a avantatge evident la possibilitat de vendre clients de tot el món i accedir a una base més àmplia d'aquests.
Només inverteixen deu hores a la setmana
Amazon detecta al seu informe que les petites i mitjanes empreses espanyoles dediquen només unes deu hores setmanals a identificar mètodes per millorar les seves vendes online. Els preocupen, especialment, qüestions vinculades a cadenes de subministrament, opcions de lliurament i logística i regulació. Des d'Amazon, el seu vicepresident de Serveis per a Col·laboradors Comercials de la UE Xavier Flamand, és clar: "llançar o escalar un negoci de comerç electrònic ja existent pot ser una experiència descoratjadora, complexa i que consumeix molt temps per als col·laboradors comercials. Volem que els propietaris de negocis se sentin segurs i avalats durant el camí per afrontar les complexitats sobre temes com l'IVA, el compliment de tots els requisits per garantir una venda segura i per fer créixer els seus negocis sense problemes." El 2022, més de 15.000 pimes van vendre més de 100 milions de productes a Amazon a Espanya i van batre rècord d'exportacions amb 950 milions d'euros.