Dues línies de Metro de Barcelona (la 9 i la 10) consumiran, des d’aquest mes de juliol i de la mà de l’empresa pública d’energia de la Generalitat, energia d’origen renovable Des d’aquest 15 de juliol el titular de les instal·lacions, Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat), passa a ser el principal usuari de l’empresa pública d’energia de la Generalitat de Catalunya en volum d’electricitat consumida. Ifercat és un dels consumidors més intensius del sector públic, amb un consum anual de 97.250 megawatts hora (Mwh).

pantalles metro barcelona foto tmb 1
 

35 estacions

Les L9 i L10 del metro de Barcelona disposen de 37,5 quilòmetres de línia i 35 estacions en servei, amb un sistema pioner de vies superposades, andanes integrades en el túnel i conducció automàtica dels vehicles. Quan estiguin completades, connectaran cinc municipis de l’àrea metropolitana (Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat), amb 50 km de túnel i una cinquantena d’estacions.

Projecte energètic

La empresa pública d’energia de la Generalitat (Energètica és el seu nom) proveeix amb electricitat d’origen renovable més d’un miler de punts de subministrament de la Generalitat. La previsió és assolir els 3.000 punts de subministrament abastits a partir del gener del 2025. Amb la incorporació avui dels sis punts d’Ifercat, L’Energètica multiplica per nou l’electricitat subministrada, superant els 100.000 MWh anuals.

L’Energètica (Energies Renovables Públiques de Catalunya, SAU) va iniciar l’activitat el març de l’any passat amb la missió de descarbonitzar el consum d’energia de la Generalitat. Amb aquest objectiu, ha rebut l’encàrrec de gestionar tots els actius renovables existents a l’Administració, impulsar la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques als edificis públics, esdevenir la subministradora elèctrica de tot el sector públic i accelerar la transició energètica amb inversions en plantes de generació a partir de fonts d’energia solar, eòlica i hidràulica.