Aviat, Documents de Google permetrà als usuaris de Workspace Individual demanar que algú realitzi una firma digital (eSignature en anglès) en un document. En concret, des d'aquesta aplicació de Google es podran afegir dos nous camps a un contracte o acord: el camp de la firma (on s'executarà la signatura electrònica en qüestió) i el camp data de la firma, que indicarà quan es va efectuar la firma.

Una vegada s'han procedit les firmes, Documents de Google automàticament enviarà còpies del contracte / document firmat a les dues parts interessades. També es podran crear múltiples còpies dels contractes en el cas que es necessitin moltes firmes digitals de diferents persones implicades.

📧 Com alliberar fàcilment espai en el teu compte de Gmail

L'objectiu d'aquesta nova funció de productivitat de Documents de Google és accelerar processos i facilitar la vida als seus usuaris. Fins aquest anunci, no existia una manera oficial de firmar un document en aquesta app. L'alternativa més popular consisteix a buscar algun servei online que inclogui funció de demanar/realitzar firmes digitals. Amb aquesta imminent integració, els usuaris de Workspace Individual s'estalviaran passos, clics i maldecaps.

"Si has d'estar constantment canviant d'apps mentre treballes, pot ser difícil mantenir el fil de quants contractes o acords necessites que et siguin firmats, sobretot si portes un negoci tu solet", explica el blog oficial de Google. "És tot un repte, fins i tot si estàs habituat a treballar en multitasca."

Tingues en compte per això que la funció de sol·licitar i dur a terme firmes digitals en Documents de Google només estarà disponible en la seva modalitat Workspace Individual. Es tracta d'una opció gratuïta de Workspace que va néixer per ajudar emprenedors o persones que porten els seus propis negocis.

Google ha anat afegint noves funcions en el seu Workspace Individual a poc a poc. Per exemple, el 2021, es va afegir la possibilitat d'executar campanyes d'email màrqueting directament des de Gmail: es van oferir plantilles professionals (totalment personalitzables) o la possibilitat d'enviar emails personalitzats.

"Per a qualsevol negoci, és crucial connectar amb clients, o amb possibles clients, tant en converses cara-a-cara com en una escala major", argumenta el blog de Google. "Workspace Individual va néixer per facilitar aquests tipus de processos: que et sigui fàcil, per exemple, programar consultes o enviar comunicacions com butlletins mensuals amb pocs clics d'esforç".

Si no t'interessa ser usuari de Workspace Individual, i no tens ganes de buscar serveis alternatius de firma de documents, existeix un arranjament per firmar des de la versió normal de Documents de Google. Obres un document nou, fas clic en Inserir-Dibuix-Nou, després selecciones l'opció a mà alçada, traces la teva signatura electrònica i li dones a Guardar i tancar. D'ara endavant, podràs arrossegar aquesta eSignature als documents que hagis de firmar (i fins i tot canviar de mida si ho necessites).