Maersk, la mateixa companyia que vol revolucionar el transport marítim amb biometanol verd, està disposada a fer el mateix amb el sector ferroviari, però amb un altre combustible. En aquest cas, es tracta de dièsel renovable. Les primeres proves acaben de completar-se i hi han participat també Cepsa i Renfe.

maxresdefault

 

Entre Algesires i Còrdova

Durant quinze setmanes, locomotores de Renfe han cobert fins a 100 trajectes entre Algesires i Còrdova –tram del corredor Algesires-Madrid no electrificat- utilitzant aquest combustible, identificat a Maersk i Cepsa com HVO i produït a les instal·lacions del Parc Energètic La Rábida de Huelva a partir d'oli de cuina utilitzat. Fent-lo servir, Cepsa i Maersk calculen que s'ha evitat l'emissió de 500 tones de diòxid de carboni a l'atmosfera.

rabida

 

4700 contenidors

Els assajos han permès traslladar 4.700 contenidors. Utilitzar HVO no obliga a realitzar cap tipus de modificació als motors i, amb el seu ús, es redueixen en un 90% les emissions de CO2 si es comparen amb trajectes en els quals es fa servir dièsel convencional. De la mateixa manera que s'utilitza en locomotores, el HVO es pot fer servir en camions i qualsevol altre vehicle equipat amb motors dièsel. Maersk, una de les empreses logístiques més importants del món, aspira a assolir les zero emissions en totes les seves àrees negoci el 2040 i Cepsa aspira a fabricar 2,5 milions de tones de combusitbles renovables el 2030.