El setge als turismes més antics s'estreny: ara el problema no està ja que contaminen més, està també que pateixen més sinistres, especialment si no han passat la preceptiva ITV. Així ho indica un recent estudi elaborat per Aeca-ITV, la patronal del sector de les Inspeccions Tècniques de Vehicles.

ITV cotxes Europa Press
 

Creix el percentatge

L'estudi indica que el percentatge de turismes implicats en accidents mortals que passen dels deu anys i no tenen l'ITV en vigor ha crescut en un 3% respecte a 2019. Segons Guillermo Magaz, el gerent d'Aeca-ITV, la dada s'ha de tenir en compte: "posa de manifest l'essencial vinculació entre la regularitat de l'ITV, l'edat del vehicle i la seguretat a la carretera", afirma.

Gairebé tots els vehicles superen l'ITV a la primera

En les inspeccions tècniques realitzades el 2022 el 83% dels 15.727.253 turismes inspeccionats van passar l'ITV en el primer intent. Tanmateix, un 27% dels defectes detectats eren greus, destacant problemes en l'enllumenat i senyalització, emissions contaminants, rodes i suspensió com els més comuns. Des d'Aeca-ITV són clars: "no podem oblidar que els vehicles s'han de sotmetre a la seva primera inspecció en complir quatre anys de matriculació, cada dos anys fins als deu anys d'antiguitat i, posteriorment, de forma anual. Mantenir les revisions tècniques no només és un mandat legal sinó un compromís amb la seguretat de tots en la via".