Són xinesos i acaben de presentar un desenvolupament que pot revolucionar el sector de la mobilitat: un xassís per a turismes elèctrics que ofereix autonomies de fins a 1000 km, un consum de 10,5 kWh cada 100 km i que permet recarregar en només cinc minuts les bateries amb prou energia com per a circular 300 km.

1366 2000
 

Proves completades

CATL, que així s'anomena la companyia que l'ha desenvolupat, denomina a aquesta nova plataforma per a vehicles CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis). El xassís s'ha provat amb la carrosseria d'una berlina de classe B de la marca Neta. Neta Auto, una firma xinesa d'automòbils elèctrics fundada fa menys de deu anys, acaba d'anunciar que aterrarà al mercat espanyol el 2024 amb dos models: el Neta GT i el Neta X. El nou xassís redueix costos de producció, fa que els vehicles pesin menys i maximitza l'espai per als passatgers.

Imatge de WhatsApp 2023 12 05 a les 12.36.27 e217db51
 

Quan es llançarà?

El primer model propulsat per CIIC es llançarà durant el tercer trimestre de 2024 i serà, clar, de la marca Neta, propietat del fabricant VEU Hozon Auto. VEU Hozon Auto va rubricar un acord el gener passat amb CATL. El CIIC integra sistemes alta i baixa tensió, sistemes de direcció i frenada i controladors de domini. Hem arribat al punt en el qual es volia veure els cotxes elèctrics? Si és així, ho ha aconseguit un fabricant xinès. Potser, els fabricants occidentals perdin la seva hegemonia.