Tots tenim un mòbil, quan no dos. Per a tothom, l'smartphone s'ha convertit en un element d'ús no només quotidià sinó constant. N'hi ha de tots els preus, des dels més bàsics que costen alguna cosa menys de 100 euros fins als més nous i de més alta gamma que no s'allunyen gaire dels 2.000 euros.

Ara bé, tots coincideixen en alguns aspectes que quan passen, ens preocupen. Es poden ratllar, caure, trencar, mullar, avariar, podem perdre'ls, ens els poden roben... No solem ser gaire conscients d'això en el dia a dia però quan succeeix alguna de les situacions descrites, ens posem les mans al cap perquè sabem que, en una mesura o una altra, tenim un problema.

Per això a moltes botigues, tant físiques com online, en adquirir un telèfon mòbil ens ofereixen la possibilitat de contractar un segur que ens permeti el seu ús habitual d'una manera més despreocupada.

Des de l'entrada en vigor de la Llei 23/2003 de Garanties en la Venda de Béns de consum, el venedor ha de respondre davant d'errors de fabricació o avaries durant un període que als mòbils és de dos anys. En canvi, no té per què fer-ho quan el telèfon o alguna de les seves peces se'ns trenca per accident o si ens el roben. En casos com aquests últims, la reparació o la compra d'un nou dispositiu corre del nostre compte... tret que hàgim contractat una assegurança per al mòbil.

Cost de l'assegurança

El cost de la pòlissa que podem contractar dependrà del valor del dispositiu en qüestió. Com millor sigui el mòbil, major serà la quantitat a satisfer amb l'assegurança. Així, un telèfon el preu de compra del qual rondi els 200 euros pot assegurar-se per poc més de 3 euros mensuals, mentre que el pagament de la pòlissa d'un altre el preu del qual s'apropi als 2.000 euros, obligarà a l'abonament d'uns 25 euros al mes.

El cost de la pòlissa que podem contractar dependrà del valor del dispositiu en qüestió

Cobertura de l'assegurança

Les assegurances més bàsiques solen cobrir les ruptures per accident –el de la pantalla és el més comú– i el d'avaria perquè se li hagi vessat algun líquid. Normalment, reparen el terminal i fins i tot en solen oferir un de substitució mentre es fan càrrec de la seva reparació, i quan el dany és irreparable, ens el canvien per un de nou de fàbrica.

Així mateix, les assegurances cobreixen els casos de robatoris però, habitualment, no els de furt. La diferència rau que en el primer cas, hi ha violència o intimidació i a més hi ha d'haver denúncia del mateix a la policia, i en el segon, el fet es produeix per distracció del propietari del mòbil.

Quant a la pèrdua del telèfon, el més freqüent és que l'assegurança no cobreixi aquesta contingència.

Quant a la pèrdua del telèfon, el més freqüent és que l'assegurança no cobreixi aquesta contingència.

Convé assenyalar a més, que es pot contractar una assegurança per al mòbil en qualsevol moment i no necessàriament en el moment de la compra del dispositiu. Cal tenir en compte a més que, com és lògic, com més antic sigui el mòbil, menor serà el valor a protegir, tant pel mateix deteriorament del terminal com perquè el seu valor de mercat descendeix considerablement segons van apareixent models més nous.