Tim Cook, conseller delegat d'Apple, el té clar: fan falta més dones a les grans empreses tecnològiques. De moment, a Espanya, només ocupen el 23% dels llocs de treball al sector de les TIC i això és un problema: el màxim dirigent de l'imperi que va construir Steve Jobs creu que, sense elles, l'impacte de la tecnologia serà menor.

Per què?
Segons el conseller delegat d'Apple, l'escassa presència de dones en els consells d'administració i els equips de decisió de les empreses tecnològiques suposa un llast greu per al sector ja que, explica, els grans invents sorgeixen del contrast entre punts de vista: "no s'obtenen grans solucions llevat que hi hagi diversitat de punts de vista" entre els qui treballen en un sector, el de la tecnologia que, segons Cook "és una cosa formidable que permet aconseguir moltes coses".
Més d'un terç dels empleats són dones
A Apple, les dones representen el 35% de la plantilla i aquest percentatge, creu Cook, ha de créixer perquè "l'essència de la tecnologia i el seu efecte en la humanitat depèn que les dones siguin presents. Per a això, fa falta més presència del gènere femení en les carreres tècniques. Si això s'aconsegueix, considera, "les empreses no podran escapolir-se i dir que no hi ha prou dones que estudiïn informàtica i que per això no poden contractar més". Avui, les dones que treballen al sector de les TIC cobren sous un 19% inferiors als dels homes ja que, normalment, no ocupen els llocs més ben remunerats.