Ahir va tenir lloc una nova presentació de Facebook on Mark Zuckerberg va anar desgranant les novetats que la companyia californiana introduirà al llarg de 2019.

Durant la conferència per a desenvolupadors, denominada F8, el CEO de Facebook va presentar les línies mestres d'un redisseny de la xarxa social més famosa del món. Es tracta d'un nou disseny que arriba en un moment en què Facebook és notícia pràcticament cada setmana per assumptes negatius, com els que sorgeixen sobre problemes amb la privacitat dels usuaris. En referència a això, Zuckerberg va voler tranquil·litzar tothom afirmant el següent: "crec que el futur és privat".

A continuació desgranem les tres fites principals de la presentació de Facebook. No són les úniques novetats que es van donar a conèixer durant la F8 però sí les que més afecten els que utilitzen la xarxa social amb assiduïtat.

Un nou disseny

La xarxa social afronta el repte del redisseny, el més important des dels seus inicis. Es tracta d'un nou disseny que afectarà tant la versió d'escriptori com la de les aplicacions per als dispositius mòbils.

El nou disseny està enfocat a oferir un aspecte més minimalista, més net i més ràpid. En paraules de Zuckerberg, "l'aplicació ja no és blava com fins ara". I això serà el primer que notin els usuaris a mesura que vagin rebent les actualitzacions de l'aplicació. Per a aquells que ja siguin usuaris habituals del Messenger, aquest nou aspecte de Facebook els resultarà familiar.

El focus en els grups

Una altra de les novetats més significatives de Facebook té a veure amb els grups de la xarxa social, un aspecte on el gegant nord-americà ha volgut posar el focus especialment en aquesta ocasió.

Segons Zuckerberg, "hi ha desenes de milions de grups actius a Facebook. Quan la gent troba el correcte, sol convertir-se en la raó més rellevant per utilitzar Facebook. A dia d'avui, més de 400 milions de persones a Facebook pertanyen a un grup que els sembla significatiu. Aquesta és la raó per la qual estem introduint noves eines que els facilitaran el descobriment i la interacció amb grups de persones que comparteixen els seus interessos".

Pel que sembla, els grups tindran una pestanya específica i podran convertir-se en el centre de la interacció dels usuaris si així ho desitgen, per compartir contingut directament amb els grups.

Una funció a l'estil de Tinder

Es tracta segurament de la novetat que més ha sorprès. Secret Crush és una nova funció que està enfocada en el fet que l'usuari estableixi possibles relacions sentimentals entre els seus amics a Facebook.

Per a això, la xarxa social permetrà a cada usuari triar fins a un total de nou contactes de Facebook amb qui podria tenir un interès especial. En el cas que algun dels contactes pensi en l'usuari en el mateix sentit que aquest, ambdós seran notificats privadament i se'ls donarà la possibilitat d'establir a partir d'allà una relació més particular.