És dolent atendre les recomanacions d'un influencer? A priori, no: no es corre més risc que acabar, per exemple, comprant una cosa que, una vegada adquirit, acaba resultant diferent a què semblava, lluint una peça d roba que et queda fatal o, també cuinant quelcom aparentment deliciós que acaba convertint un diumenge qualsevol en un malson per a tu i la teva família. Fins aquí, cap problema; però, què succeeix quan l'influencer aconsella sobre qüestions més serioses com les finances? En aquest cas, atendre els consells d'algú que, com tot influencer convencional, es caracteritza per no tenir coneixements sòlids sobre els temes dels quals aconsella i recomanar productes només perquè qui els fabrica paga, pot tenir conseqüències gravíssimes. Aquests fores de sèrie tenen fins i tot nom: finfluencers. I en un món a on fins i tot ens van convèncer que comprar segells i especular-hi amb ells era la manera més fàcil de fer-se ric, és senzill que trobin víctimes per a les seves malifetes.

Regulació europea
Vista la proliferació d'anuncis –alguns fins i tot de fraudulents com, per exemple, els que vinculen a personatges populars amb criptomonedes o sistemes piramidals- la Comissió Europea vol obligar per Llei que qualsevol persona que informi sobre productes financers faciliti en fer-ho dades sobre el nivell de risc que comporta la contractació del producte que promociona. És, exactamente el que fan les entitats financeres quan promocionen qualsevol cosa. El màrqueting d'aquests productes, assenyala la Comissió Europea, no pot ser com "el de roba o el de calçat". La Comissió Nacional del Mercat de Valors també ha intervingut en l'assumpte, igual que l'European Consumers Center.

Règim sancionador
Davant de situacions en les quals es faciliti informació que es consideri enganyosa, la Comissió Europea planteja, directament, la possibilitat de multes o, fins i tot, la retirada de llicències operatives en cas d'infraccions recurrents. Qualsevol empresa financera que contracti un influencer haurà, per tant, de verificar els continguts que difonen els seus empleats o col·laboradors. I un consell: si sembla massa bonic per ser veritat, sovint és perquè ni es veritat ni és bonic.