El 25% dels catalans compra almenys una vegada a la setmana per Internet - un 15,6% una vegada cada 7 dies i un 9,4% més d'una vegada a la setmana - i el 97,2% d'ells es mostra satisfet amb el servei rebut, segons l'estudi Hàbits de Consum a Catalunya i Coneixement dels Drets com a Consumidors (2019).

Compra per internet - Agència Catalana del Consum

Foto: Agència Catalana de Consum

L'estudi, basat en 750 entrevistes realitzades durant el mes de maig a persones més grans de 18 anys, ha estat presentat aquest divendres a Barcelona pel secretari d'Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, i la directora de l'Agència Catalana de Consum (ACC), Elisabeth Abad. 

La directora de l'ACC ha destacat la importància de l'estudi per saber "on estem" i "on va" el futur del consum en un món cada vegada més canviant. 

Sergio Romero, tècnic de MDK investigació de mercats, empresa encarregada de l'estudi d'hàbits de consum, ha explicat que la compra per Internet està en auge, ja que el 56,4% dels catalans afirmen haver comprat alguna cosa per aquesta via en els últims tres mesos. 

Què compren els catalans?

Els articles més comprats a la xarxa són moda i complements (27,9%), informàtica i telecomunicacions (18,1%), articles relacionats amb l'oci (14,9%) i electrodomèstics (10,7%).

Durant l'acte també s'han presentat els resultats de l'estudi "Canvis de Comportament Social i Noves Formes de Consum", que mostra un nou model de consumidor que es qüestiona més les coses.

A partir del coneixement dels hàbits dels consumidors, l'estudi proposa avançar en el compromís amb la ciutadania per augmentar l'esperit crític i ètic, liderar la implementació d'una filosofia empresarial de consum responsable i defensar la proactivitat per difondre valors de consum més sostenibles i respectuosos.