Parlar de Catim, Catalana d’Impressió, és referir-se a tot un referent del seu sector, el de la tinta, els tòners i les impressores. Des de Lleida, a on tenen la seva seu, ajuden els seus clients a estalviar entre un 40 i un 80% cada vegada que adquireixen un consumible i els permeten disposar d’un servei singular i personalitzat on el client –i no les grans marques del sector- són els veritables protagonistes- “Aquí del que es tracta és d’aconseguir que el client pagui només per allò que necessita, que és la tinta i el servei”, explica Jordi Romea, gerent de l’empresa.
Trameses a domicili
Tot i que Catim disposa de botiga pròpia a Lleida, l’empresa ofereix un servei a domicili mitjançant el qual els seus tècnics es traslladen fins allà on el client necessita. Del seu volum total de vendes, un 80% té a veure amb comerços i empreses i la resta, amb particulars. “Portem vuit anys al sector i ens distingim pel nostre servei personalitzat. A la botiga tenim material per atendre les necessitats dels clients que ens visiten, però als comerços i les empreses que confien en els nostres serveis els portem el producte a domicili en un màxim de 24 hores des que es fa la comanda”. Els materials arriben a casa del client directament des dels magatzems del fabricant gràcies a uns acords avantatjosos que els responsables de Catim han aconseguit establir durant els seus anys de feina al sector. “Treballem amb empreses de tota mena, des de comerços fins a grans empreses que confien en nosaltres”. Actualment, Catalana d’Impressió disposa d’un plantilla formada per tres professionals experts en el seu sector. “De fet, la meva experiència dins d’aquest món es remunta fins fa quinze anys, quan vam començar, primer reciclant cartutxos i ara oferint serveis complets, perquè podem subministrar, a més de tintes i tòners, tota mena d’equips d’impressió a preus avantatjosos”, apunta Romea.
Servei tècnic
El factor diferencial de Catim rau en la seva voluntat de convertir-se en el partner d’impressió dels seus clients, pels quals volen esdevenir quelcom més que un simple proveïdor: “nosaltres estem aquí per aportar solucions eficients a problemes i necessitats quotidianes. Juntament amb els consumibles i els equips, oferim suport tècnic quan cal i, davant d’una urgència, posarem a disposició del client impressores perquè pugui disposar d’allò que necessita en el moment al qual li fa falta”, apunta el gerent de Catim. Igualment, ofereixen assessorament per tal d’ajudar al client a triar el sistema d’impressió més adequat per a les seves necessitats.
Una empresa sostenible
El sector de la impressió ha estat punta de llança de la filosofia del reciclatge a Catalunya i a Catim no són aliens a aquesta tendència. En Jordi Romea mateix ha treballat en aquesta línia des que es va iniciar al sector i ara, des de Catalana d’Impressió, treballa en favor del medi ambient en emprar exclusivament tintes reciclades i reduir els desplaçaments a allò només necessari: “en portar directament al client els consumibles i tot allò que precisi, evitem desplaçaments innecessaris i això comporta un estalvi per a totes les parts el qual ens permet oferir uns preus que, ara mateix, no tenen competència”, explica.