Allò de tenir a casa un o més ordinadors personals sembla que deixa de ser tan habitual com ha estat en les últimes dècades. La sofisticació de mòbils i tablets relega als ordinadors a usos estrictament professionals i empreses com Lenovo ho noten en carn pròpia. Serà per això que ara també fabriquen telèfons?
El benefici de Lenovo s'ha reduït en un 24%
Lenovo, durant l'últim trimestre, va registrar gairebé 12.000 milions d'euros en ingressos i un benefici net de 114 milions d'euros, la qual cosa suposa un 72% menys del previst. Aquestes xifres han fet que les accions de la firma s'hagin depreciat fins i tot en un 7,5%. Mals temps, per tant per als fabricants de PC. El dispositiu quedarà, si res no canvia, reduït a usos professionals o gaming.

Canvi de tendència
El creixement exponencial de les capacitats de mòbils i tablets fa que el ciutadà comú necessiti cada vegada menys d'un PC. Per navegar per la xarxa ja no són imprescindibles i, de la mateixa manera que els ordinadors de sobretaula han vist caure la seva quota de mercat, ara ho fan els portàtils: amb una tablet i un telcad, qualsevol persona que no utilitzi l'ordinador per a finalitats professionals en té ja prou. De fet, en molts casos ni tan sols fa falta el teclat i amb un mòbil ja és suficient. La consultora IDC l'advertíra fa bé poc: les comandes de PC entre gener i març s'han reduït en un 29%.
Tothom afectat
No només Lenovo es veu afectada: la seva caiguda interanual de comandes de PC és del 30,3%, però les d'Appel són del 40,5%. Dell registra un 31% i Asus i HP, un 30,3% i un 24,2% respectivament. Encara que el percentatge que castiga Apple sigui superior, és la companyia que millor resisteix, ja que la seva cartera de productes està més diversificada. A Espanya, Lenovo ha registrat una caiguda menor segons el seu diretor general Alberto Ruano explicava aquest mes a Europa Press, encara que no va concretar dades. Cuida el teu PC perquè, segurament, serà l'últim que compris.