Segons un estudi realitzat per Cosmetics Europe, els europeus utilitzem de mitjana set productes cosmètics i de cura personal al dia, arribant a utilitzar-ne fins a tretze en una sola setmana. A Espanya, per al 62% dels consumidors el consum d'aquesta categoria juga un paper important en la manera en com són vistos pels altres, influint directament en la forma en què es relacionen amb el seu entorn.
Com s'informen els consumidors?
Amb tot, i en tractar-se de productes que condicionen l'autopercepció, existeix un interès dels públics objectiu per informar-se abans de la compra. Així, el 62% dels enquestats afirma informar-se en farmàcies físiques, el 51% diu fer-ho a Internet i el 35% s'informa amb el seu metge o dermatòleg.

Despesa mensual online
En aquest context, la compra de productes de dermocosmètica online ha crescut de manera notable i, així, la despesa mitjana mensual s'acosta a Espanya als 65 euros segons l'estudi Estudi Patient Digital Touchpoints. La majoria de compradors (73%), sobretot els menors de 35 anys i dones, afirmen combinar tant el canal online com l'offline.
Els productes relacionats amb la cura facial són els més comprats online per a gairebé la meitat dels consumidors (47%), per darrere queden els productes d'higiene corporal (45%) i els productes capil·lars (42%) que s'adquireixen principalment a les farmàcies online (53%), la principal plataforma de compra online d'aquesta categoria. Li segueixen les botigues online de cosmètica (47%) i Amazon (43%), que es converteix al canal per excel·lència davant altres marketplaces com PromoFarma (20%), Atida (Mifarma) (20%) o El Corte Inglés (11%).