Una de les principals preocupacions dels usuaris a l'hora de fer el salt de la gasolina a l'electricitat als vehicles és la bateria. Hi ha «por» que l'autonomia no compleixi les expectatives i no assoleixi el mateix nombre de quilòmetres que els convencionals. També hi ha temor que s'incendiïn o explotin mentre els usuaris són a l'interior o voltants, provocant greus danys i fins i tot la mort.

Els fabricants de vehicles elèctrics xinesos són conscients dels dubtes dels consumidors, i per això estan invertint molts diners a millorar les bateries. El país asiàtic ha llançat una nova normativa de seguretat que prohibeix que s'incendiïn o explotin durant, almenys, dues hores, fins i tot havent-hi fuga tèrmica. Encara que entrarà en vigor l'1 de juliol de 2026, ja hi ha una marca que ha llançat la primera bateria "sense foc i sense explosions".

La Xina s'està menjant el mercat de vehicles elèctrics a escala internacional pels seus cotxes de bona relació qualitat-preu i prestacions a l'última. A Austràlia ja han superat en vendes els Tesla d'Elon Musk. Tanmateix, els fabricants "de tota la vida" no volen quedar-se enrere, i per això la nova bateria d'estat sòlid de BMW amplia molt l'autonomia.

Una bateria amb cel·les més compactes i més densitat energètica per a autonomia de gran durada

El grup BMW està provant una nova generació de tecnologia de bateries en el seu BMW i7. L'objectiu és aconseguir un millor emmagatzemament d'energia per oferir una autonomia de conducció més gran. La clau de la innovació és que és una bateria d'estat sòlid (ASSB) pura i de gran format subministrada per Solid Power. A diferència d'altres bateries, les d'estat sòlid prometen una densitat energètica més gran en un encapsulat més petit i lleuger que les d'ions de liti actuals.

BMW i Solid Power col·laboren des de 2022 en el desenvolupament de la tecnologia ASSB. Aquest tipus de bateries substitueix els electròlits líquids o en gel presents a les cel·les d'ions de liti convencionals per un electròlit sòlid a base de sulfur, que permet cel·les més compactes i amb més densitat energètica.

Aquest nou tipus de bateries permet que els vehicles emmagatzemin més potència sense afegir pes, cosa que millora l'autonomia i l'eficiència. S'està provant en el BMW i7 a Múnic per veure el seu rendiment en la vida real. John Van Scoter, president i director executiu de Solid Power, ha comentat el següent:

A Solid Power ens enorgulleix enormement que la nostra col·laboració amb BMW hagi donat com a resultat la primera demostració de cel·les de bateria d'estat sòlid en un vehicle. Creiem en la promesa de les bateries ASSB i continuem impulsant la innovació del nostre electròlit de sulfur per donar suport a aquell futur dels vehicles elèctrics.

Martin Schuster, vicepresident de cel·les de bateria i mòduls de cel·les del Grup BMW, ha destacat que "el nostre vehicle de prova, el BMW i7 ASSB, a la carretera és un exemple perfecte de la mentalitat oberta a la tecnologia del grup BMW. Impulsem contínuament el desenvolupament de noves tecnologies de cel·les de bateria i ampliem constantment els nostres coneixements amb socis valuosos com Solid Power".