D'una manera o una altra, l'IA i els sistemes de gestió de dades és present en múltiples àmbits vinculats al turisme; però, amb tot, hi ha una pregunta que sobrevola aquest entorn de canvis. Arribarà un moment en què sistemes automàtics siguin capaços de programar-nos un viatge si els facilitem els prompts adequats? Potser encara falta temps, però una enquesta realitzada per Statista indica que la majoria de viatgers està disposada a confiar en aquestes eines. A Madrid, hi ha una empresa que ja els dissenya.

 

Horitzó 2033

Segons l'enquesta, en l'horitzó 2033 un 75% dels viatgers consultats estaria disposat que un sistema d'IA planifiqués els seus allotjaments, un 73% li cediria la responsabilitat de renovar passaports i un 74% confiaria en eines d'IA per gestionar mitjans de transport locals i internacionals. De l'IA es valora especialment que escurça els processos de reserves i ofereix la millor oferta segons les dades que se li faciliten.

També com guies turístics

Un altre element que es valora també de manera favorable és la utilitat que aquestes eines tenen per exercir un paper similar al d'un guia turístic. La seva habilitat per traduir textos d'un idioma a un altre també és molt ben valorada. María Pardo de Santayana, responsable de wehumans –empresa especialista en sistemes d'IA enfocats al turisme- és clara: "en un mercat cada vegada més competitiu, on cada segon compta per gestionar la reserves de vols o hotels, la possibilitat d'automatitzar aquesta gestió és bàsica per millorar l'engagement i la satisfacció dels clients". Ells en concret, han desenvolupat una figura: els humans digitals, que, explica Bru, "responen a personalitats ben definides que ajuden a personalitzar l'experiència d'usuari, tenen coneixements infinits, parlen en qualsevol idioma, en qualsevol accent i amb qualsevol veu, el que resulta de molta utilitat per automatitzar l'atenció al client en un sector tan globalitzat com el dels viatges i el turisme".