Cada dia hi ha més joves addictes al joc online, un problema que el govern espanyol vol combatre ara amb limitacions a la publicitat dels jocs d'atzar a internet.

Aquest divendres la Moncloa presenta el nou decret que regularà el patrocini de les apostes online. Ara bé, tot i que la llei general contempla limitar aquesta publicitat a la franja de la matinada que va de 01h a 05h, la legislació no serà tan ambiciosa com es presentava en un principi i ràdios i televisions continuaran l'emissió d'anuncis d'apostes en esdeveniments esportius a partir de les 20h.

Més de 100 noves mesures

Fonts del Ministeri de Consum s'han referit a aquest nou decret com una "fita històrica" en la regulació d'aquesta activitat a Espanya. El text inclou més d'un centenar de mesures d'obligat compliment per als operadors de joc estatal. El ministeri ha defensat que gairebé el 99% del contingut publicitari d'apostes haurà de canviar després de l'aprovació del decret, que esperen que entri en vigor abans d'estiu.

La publicitat del joc 'online' afectarà tots els operadors, però de manera diferent si són de caràcter públic (SELAE i ONCE) o privat. Per tant, els anuncis de Loteries i Apostes de l'Estat i l'ONCE no tindran restriccions horàries d'emissió en canals audiovisuals. 

També es prohibiran els anuncis d'apostes 'online' en tanques publicitàries i en suports físics urbans si així ho decideix cada govern. Tampoc es podran anunciar ni a l'interior ni l'exterior d'espais on pugui haver-hi presència de menors, com ara espais esportius o cinemes

Com dèiem al principi, en ràdios i televisions, el reial decret estableix que la publicitat del joc d'atzar i les apostes 'online' d'àmbit estatal es limitarà a la franja horària de la matinada, entre les 1.00 i les 5.00 hores, exceptuant les retransmissions esportives que comencin a partir de les 20.00 hores.

Adeu als famosos

En relació amb la regulació del continguts dels missatges, les fonts del Ministeri de Consum han avançat que es prohibirà que personatges de rellevància pública i famosos participin en els anuncis; la publicitat de quotes o bons de benvinguda i de fidelització; així com l'ús de missatges agressius que incitin al joc compulsiu, que relacionin els jocs d'atzar amb l'èxit o la superioritat moral; o que suggereixin que és l'habilitat i no l'atzar la que condiciona l'èxit en el joc. Els operadors de joc 'online' tampoc podran oferir en els seus webs bons gratis superiors als 100 euros.

Limitacions als menors

A més, no estaran permesos els anuncis intrusius en les pàgines webs a través de sobreimpressions publicitàries en el contingut que està consumint el lector, i els operadors de joc hauran d'implementar eines de control parental per a evitar que els menors puguin accedir al joc a través dels bàners de les webs. Respecte a les xarxes socials, també s'impedirà que els usuaris de menys de 18 anys puguin seguir comptes oficials d'operadors de joc.

Prohibida l'equipació infantil patrocinada

En matèria de patrocinis d'equips esportius, el reial decret els permet, però afegeix algunes restriccions. Prohibeix la venda d'equipament infantil patrocinat per operadors de joc i el patrocini en recintes esportius com estadis.