Els robots treballen de costat al costat juntament amb empleats de carn i os a les instal·lacions d'Amazon repartides per tot el món. La companyia fundat per Jeff Bezos compte amb diversos models, cada un d'ells destinat a unes tasques específiques. Per exemple, els Hercules, Titan i Proteus es dediquen a transportar prestatgeries, carros o pallets al magatzem, mentre que els braços robòtics Sparrow, Robin, Cardinal i Vulcan seleccionen, embalen i classifiquen paquets.
El gegant del comerç electrònic també compta|explica amb sistemes intel·ligents (Sequoia, Pegasus i Xanthus que combinen visió artificial per a les tasques de transport i classificació, a més d'estar implementant a poc a poc la seva intel·ligència artificial generativa DeepFleet, la qual coordina els moviments de la flota. El resultat? S'han reduït els temps de desplaçament en un 10%. No sembla gaire, però qualsevol millora de temps pot estalviar milions de dòlars.
Amazon està entusiasmada amb la robòtica. Se sap que està entrenant robots humanoides per repartir els seus paquets directament en les portes de les cases dels compradors. Serien transportats mitjançant furgonetes elèctriques Rivian (fabricant d'automòbils elèctrics nord-americans). Coneixent el seu interès en el sector, no sorprèn que ja compti amb un milió de robots operand en els seus centres logístics.
Els robots no són un reemplaçament|lleva dels humans, sinó facilitadors de rols més segurs i especialitzats
El robot número un milió d'Amazon es va desplegar a finals de juny al Japó, concretament en un dels seus centres logístics. Aquesta fita converteix a la companyia d'Alexa en el desenvolupador més important i operador de sistemes robòtics mòbils del món, actualment actiu a més de 300 instal·lacions a tot el món.
Una peça fonamental del pla d'Amazon és el model de base d'IA generativa DeepFleet, del qual hem parlat breument unes línies més amunt. S'ha desenvolupat utilitzant dades logístiques internes i eines d'AWS com Amazon SageMaker, amb l'objectiu de millorar l'eficiència de viatge de la flota de robots en un 10% en reduir els temps de lliurament i els costos operatius.
Podríem dir que DeepFleet és com un guàrdia de trànsit urbà, encarregat de reduir la congestió dins de les instal·lacions, coordinant dinàmicament les rutes dels robots. D'aquesta manera, s'obté una proximitat més gran|important a l'inventari del client i un menor consum d'energia. Aquest sistema es desmarca de la resta en integrar la navegació del magatzem, la distribució de l'inventari i la priorització de tasques.
Aquest sistema d'Amazon està aprenent contínuament de les operacions en curs per adaptar la presa de decisions en temps real, per la qual cosa es tracta d'una solució escalable i eficient. L'enveja dels centres de logística de tot el món. Si bé l'ambiciós pla d'Amazon dona que pensar que l'objectiu de la companyia és reemplaçar els humans per robots, assegura que no ho és, sinó que es tracta d'un facilitador de rols més segurs i especialitzats.