La Generalitat de Catalunya, amb la voluntat de facilitar la interacció de la ciutadania amb els diferents ens administratius que formen part de la seva estructura i la realització de tràmits de tota mena de manera telemàtica, ha renovat l’espai del seu web destinat a aquests assumptes per fer-lo més entenedor.

En què consisteixen els canvis?

Des d’aquesta setmana, les pàgines dels tràmits de gencat.cat disposen d’un nou disseny que fa més fàcil per a tothom accedir a la informació que contenen. A l'inici de cada tràmit s’hi destaca la informació més rellevant, com ara a qui va adreçat; si s’ha de fer de manera presencial, per internet o mitjançant altres canals, i si es troba en termini i, en el cas que així sigui, des de quan i fins a quan es pot completar.

A més, en el cas els tràmits amb una única opció, tota la informació està disponible en una sola pàgina; en el cas dels més complexos, apareix un llistat en el qual s’especifica des d’on i com es pot accedir al detall de cadascuna de les opcions.

nova fitxa quadrat 1595044798
 

Resposta a les demandes de la ciutadania

El nou disseny dona resposta a les preferències traslladades durant els darrers mesos per la ciutadania en la relació a la manera com vol relacionar-se i tramitar amb l’Administració. Segons les dades recollides, els ciutadans i ciutadanes valoren que s’utilitzi un llenguatge més proper i àgil, que s’organitzi millor la informació, que es reservi més espai per a les opcions d’ajuda i que el contingut sigui més visual. Les opinions de la ciutadania han estat recollides mitjançant el projecte Espais d’experiència ciutadana, que va néixer per conèixer de primera mà quina és la valoració que fa la població de la relació que té amb l’administració catalana.

Llenguatge entenedor

Alhora, s’ha engegat un projecte de conversió de diversos tràmits a un llenguatge més entenedor. L’objectiu és garantir una comunicació fàcil d'entendre, la transparència i agilitar els processos de tramitació. Fins ara, s’han revisat una vintena de tràmits.