Nova jornada de retards i cancel·lacions de vols de Vueling. És la primera operació sortida de les vacances d'estiu i l'aerolínia no aixeca el vol. Les seves oficines del Prat han acumulat fins a 150 persones que esperaven saber els motius de les cancel·lacions dels seus vols i, amb ells, de l'inici de les vacances per a moltes persones.

Les informacions sobre els vols cancel·lats són imprecises. Fins a les sis de la tarda, la companyia havia cancel·lat un total de 18 vols previstos per a avui, mentre que desenes de vols patien retards de diverses hores, segons ha pogut comprovar Efe a través de la pàgina web de la companyia, que no ha facilitat un llistat de vols anul·lats. Aquests problemes han fet que es repetissin també avui les interminables cues de viatgers davant el taulell de Vueling per formalitzar reclamacions o bé per intentar ser reubicats en un altre vol.

El director comercial de Vueling, David García Blancas, va demanar disculpes ahir als clients afectats pels retards i les cancel·lacions en els vols d'aquesta companyia, i va remarcar que Vueling està "bolcada a arreglar la situació actual".

Als vols cancel·lats s'afegeix l'overbooking que hi ha hagut aquest matí en alguns vols que havien de portar passatgers de vols cancel·lats d'ahir. Hi ha usuaris a qui els han suspès tres vols i no saben quan podran sortir del Prat. Perquè un dels problemes afegits que complica la situació és la manca d'informació. Ni Vueling explica els vols que es cancel·laran ni els que s'han cancel·lat, ni AENA dóna tampoc cap tipus d'explicació.

Mentrestant, els vols que van enlairant-se, continuen fent-ho amb retards de dues, tres i fins a deu hores, segons diuen molts usuaris a les xarxes socials. Per exemple, a les 10 hores d'aquest dissabte al matí ja han sortit amb retard els vols de Santiago de Compostel·la, Zadar, Brussel·les, Sant Sebastià, Venècia, Zurich, Madrid, Bolonya, Munic, Bilbao, Roma, Milà, Gènova, Almeria i Alacant, mentre que un dels vols a Londres ha estat cancel·lat.

Ja fa dies que la companyia acumula retards i cancel·lacions i la indignació entre els usuaris no para d'anar en augment, mentre que la seva paciència –al límit– comença a esgotar-se. A més, continuen mantenint el mateix argument que aquestes incidències tenen a veure amb "motius operacionals". 

Cues, hores d'espera, incertesa... aquests són només alguns dels elements que creen un còctel gairebé explosiu en l'estat d'ànim dels milers de clients afectats per l'aerolínia en el seu inici de vacances.

Aquest és un dels caps de setmana més forts de l'any, una de les jornades més importants al començament de les vacances d'estiu. Està previst que entre divendres i diumenge estaven previstes unes 3.000 operacions, entre arribades i sortides, a l'aeroport del Prat. 

Vols cancel·lats i vigilància policial

A les oficines de Vueling de l'aeroport del Prat, hi ha llargues cues de passatgers fent cua per buscar una solució després de l'anul·lació del seu vol. Els Mossos s'han desplegat als voltants de les oficines de Vueling per evitar aldarulls. També hi ha una forta vigilància policial a la zona de facturació de la companyia, on els passatgers també pateixen llargues cues per poder facturar.

Els panells informatius no informen. No surt el vol cancel·lat, directament es queda en blanc quan arriba l'hora d'embarcar generant la incertesa entre els passatgers.

Passatgers desinformats i enfadats

La desinformació del servei al client de Vueling s'està establint com una de les protagonistes de la desesperació i el malestar de les persones i, per prevenir disturbis, una unitat armada dels Mossos d'Esquadra patrulla als voltants de les oficines de l'aerolínia.

Un dels afectats, ha explicat que va sortir aquest divendres des d'Oslo cap a Barcelona amb diverses hores de retard i va perdre l'enllaç amb Gran Canària. Ha criticat que "tot això és un desastre, ja que hi ha diverses hores de cua i ningú informa".

I és que la incertesa està bloquejant les esperances de moltes persones que esperen que surti el seu vol per marxar de vacances o altres motius.

Les llargues esperes se sumen al protagonisme de la desinformació de l'aerolínia.

Fins i tot, persones que aquests dies no s'han trobat afectades, també han avisat la companyia de les conseqüències que tindrà aquesta situació perquè molts no tornaran a volar amb Vueling.