Jornada més tranquil·la a l'Aeroport del Prat pel caos de Vueling que, tot i que registra menys retards i cancel·lacions -de moment dues aquest matí a Zuric i Màlaga dels 700 vols programats-, continua ajornant els viatges dels seus usuaris o cancel·lant-los subtilment.

Una altra vegada, el seu director comercial, David García, ha atribuït la responsabilitat d'aquesta situació a la vaga de controladors aeris de França, tot i que finalment ha admès que "la culpa és de Vueling a l'hora de planificar els dies posteriors el 28 de juny", i ha evitat garantir que les incidències no continuïn al llarg de l'estiu.

Aquest matí, la majoria dels vols a tota Europa de l'aerolínia sortien amb retard tal i com es podia observar al web d'Aena, però el mostrador de Vueling ja no acumula cues de passatgers com les dels últims dies, que buscaven desesperats informació i solucions entre els treballadors de la companyia.

Les llargues hores d'espera i els dies acumulats continuen encenent els ànims dels passatgers. Tot i que de mitjana es retarden entre una i tres hores...

...avui, encara hi havia gent que esperava més de 10 hores per agafar el seu vol.

Esperar vàries hores dins l'avió també s'està convertint en una constant de la companyia.

El que realment és notícia, però, ara mateix, són els vols de l'aerolínia que surten en hora.

Aquesta tarda, Foment i la Generalitat han convocat una reunió d'urgència amb els responsables de la companyia. La primera serà a les 16 hores i la segona a les 17 hores.

Més contractacions

Vueling contractarà 130 nous treballadors per reforçar el servei d'atenció al client i millorar, així, la seva resposta davant els milers usuaris afectats pel caos d'aquests últims dies.

I no només això. Segons el director comercial de la companyia també han contractat 34 pilots més i han llogat sis avions per evitar que en aquests moments d'incertesa, quedin penjades tantes persones.

Aquest cap de setmana, més de 8.000 passatgers han hagut de ser reubicats en altres vols a causa de les 56 cancel·lacions que hi ha hagut.

El Govern carrega contra Foment

"El Ministeri de Foment ha actuat una mica tard a l'hora de demanar explicacions a Vueling". Amb aquestes paraules, el secretari d'Empresa, Joan Aregio, ha carregat contra Foment a TV3 perquè té "totes les competències" i s'ha qüestionat "si haurien tingut el mateix ritme d'actuació si això hagués passat a Barajas".

Sancions

Tant el Govern com Foment han avisat Vueling que aquesta situació pot desembocar en "multes greus". Aregio ha posat sobre la taula que "diria que s'han venut massa bitllets per la capacitat de gestió que té la companyia", mentre que la ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, els ha advertit que això no els sortirà "gratis".

Pastor també ha volgut fer saber als usuaris a RNE que "estem coberts per la llei i qui les incompleix, qualsevol companyia aèria, està vulnerant la llei". 

De moment, l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) ja ha obert un expedient a l'aerolínia per aclarir l'origen dels problemes d'aquests dies perquè ells ho continuen justificant amb "motius operacionals" o la vaga de controladors aeris de França.

Mentrestant, la Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha demanat a Aesa que obri un expedient sancionador pels "reiterats incompliments" de la companyia, que podrien comportar sancions d'entre 4.500 i 70.000 euros. 

Anar a reclamar

Pastor i diferents organitzacions i associacions de consumidors estan aconsellant els usuaris a anar a reclamar perquè "han de ser indemnitzats".

Fins i tot, l'organització de consumidors Ceaccu ha recomanat els afectats anar directament als tribunals a reclamar i han posat a la seva disposició un model de demanda judicial gratuït per reclamar una compensació econòmica pels perjudicis soferts.

La OCU, de la seva banda, ha exigit Aesa que "intervingui d'immediat" en aquesta crisi perquè els danys ocasionats "han de ser reparats".