El president de la patronal Unauto a Catalunya, Josep Maria Goñi, ha assegurat aquest divendres que el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, va oferir als VTC treballar il·legalment amb l'aprovació del nou decret. "Es van comprometre a que podríem continuar operant irregularment i a que totes les sancions que posaria la Guàrdia Urbana anirien al calaix", ha explicat.

Segons el portaveu, en una reunió amb alts càrrecs del Departament de Territori i Sostenibilitat però sense el conseller Damià Calvet celebrada el passat 25 de gener, Gavín els va dir que farien els ulls grossos amb el nou decret llei pactat amb els taxistes i que els 15 minuts de precontractació no suposarien "cap problema" per al funcionament normal del servei de VTC. A més, els va assegurar que no es tramitarien les multes per incompliment del reglament que posaria la policia.

La negativa dels representants dels treballadors no va evitar l'aprovació de la nova regulació i va precipitar que Uber i Cabify anunciessin que marxen de Barcelona. "El conseller Damià Calvet no ha dubtat en sacrificar el sector dels VTC per cedir al xantatge dels taxistes i salvar el Mobile World Congress", ha lamentat Eduardo Martín, president d'Unauto a l'estat espanyol.

Martín creu que mesures tan restrictives com les que preveu el decret són una qüestió gravíssima sense antecedents i que suposen una barrera artificial que impossibilita el servei dels vehicles de lloguer amb conductor. "Calvet és l'únic responsable de l'acomiadament de 3.500 persones. Demano la seva dimissió", afirma i afegeix que l'acord només beneficia un col·lectiu que va "segrestar" la ciutat utilitzant la violència per "mantenir el monopoli".

Aquest divendres es presentaran de manera oficial tres ERO que afecten un total de més de 2.000 persones. Les empreses Vector Ronda, Moove Cars i Auro acomiadaran a 1.000, 750 i 330 treballadors respectivament i ja han fet arribar als seus conductors un missatge de comiat. En cas que les demés empreses del sector que operen a Catalunya adoptessin les mateixes mesures, la xifra de ciutadans afectats podria augmentar fins prop els 4.000.