Nova reculada d'Elon Musk. Només tres dies després de retirar la verificació de la marca blava als usuaris que no pagaven, des d'aquest diumenge una gran quantitat de comptes de personalitats, empreses i mitjans de comunicació han recuperat durant les últimes hores la marca de verificació blava que havien perdut durant la setmana passada després de la decisió de Musk de limitar aquest distintiu als abonats del servei de pagament de Twitter Blue. Tot i que Twitter encara no ha confirmat la informació, molts comptes que compten amb més d'1 milió de seguidors tornen a lluir la insígnia blava, que fins fa poc distingia els usuaris notables, que comptaven amb la verificació de la xarxa. Alguns dels famosos que han recuperat la distinció són Rosalía, Leo Messi, el papa Francesc o Cristiano Ronaldo. 

En clicar a la marca blava, apareix el mateix missatge que per aquells que paguen una subscripció de 8 dòlars al mes que costa el servei, i assenyala així que el compte està subscrit a Twitter Blue i ha facilitat un número de telèfon. 

Reaccions al retorn de la marca blava

En les darreres hores han estat diverses les personalitats de diferents àmbits que han publicat missatges sobre aquest tema, deixant clar que ni havien pagat per Twitter Blue ni han donat el seu telèfon i que, després de perdre la marca blava, aquesta havia tornat a aparèixer sense més explicació. L'actor Ian McKellen ha explicat a través del seu compte de Twitter que "malgrat la implicació quan es fa clic en la insígnia blava que misteriosament ha reaparegut al costat del meu nom, jo no estic pagant per l'honor'".

Per la seva banda, el Premi Nobel d'Economia, Paul Kraugman, va escriure "la meva marca blava ha reaparegut. No tinc res a veure amb això i definitivament no estic pagant". El mateix Musk va contestar amb un mem on apareix un nen petit plorant i amb una insígnia de verificat al pitet. 

Així doncs, sembla que des d'aquest diumenge la marca blava ha tornat als usuaris, aparentment, amb més d'un milió de seguidors que l'havien perdut, fins i tot, el de comptes inactius de diversos famosos que són morts, com el jugador de bàsquet Kobe Bryant o el xef i presentador Anthony Bourdain. També l'han recuperat mitjans com la cadena Fox News o les agències Reuters, AP, AFP o EFE, que s'havien quedat sense el distintiu blau, tornaven a comptar amb ella. Mentre que, CNN, MSNBC o The New York Times, alguns dels mitjans denominats com als majors progressistes als Estats Units i que han estat blanc de les crítiques d'Elon Musk, gaudeixen de la distinció daurada, que identifica a empreses que han pagat per la seva verificació en Twitter, un servei que costa 1.000 dòlars mensuals, tot i que havien avançat que no ho anaven a fer. 

Canvis a Twitter

Els darrers canvis sobtats a Twitter arriben després que un petit percentatge d'usuaris que comptaven amb aquesta verificació prenguessin la decisió d'abonar-se a Twitter Blue per tal de poder conservar la marca. Així doncs, el distintiu va passar a ser un identificador pels usuaris que paguen i va portar molts usuaris a promoure el bloqueig de comptes amb la marca. Elon Musk va reconèixer aquest dijous que estava pagant personalment les subscripcions d'alguns famosos com la de l'actor William Shatner, el jugador de bàsquet LeBron James i l'autor Stephen King. Tant James com King havien anunciat amb anterioritat que no pagarien el servei de subscripció de Twitter, que a més de la marca blava ofereix altres avantatges com poder editar els seus tuits, publicar contingut de fins a 10.000 caràcters i aconseguir que l'algorisme de la plataforma impulsi els seus missatges.