Twitter ha tret el verificat blau dels perfils que no paguen la subscripció de Twitter Blue, tal com ja havia avançat aquest dimecres la xarxa social. "Eliminarem les marques de verificació heretades", havia dit el perfil oficial de la plataforma. Dit i fet. Qui no estigui abonat ja haurà perdut la marca de verificació blava, de manera que es trenca la política empresarial anterior a Elon Musk — quan es donava aquesta etiqueta a persones públiques. Així doncs, personalitats com Rosalía (@rosalia) o el papa Francesc (@Pontifex), entre molts altres, han perdut la marca. Un fet que ha coincidit amb l'explosió de l'Starship d'Elon Musk.

La subscripció té un preu de 8 dòlars mensuals (7,29 euros) i permet editar els tuits, publicar contingut de fins a 10.000 caràcters i aconseguir que l'algoritme de la plataforma impulsi les piulades. Només al voltant d'un 02,% dels usuaris de la xarxa social paguen per Twitter Blue, i això que al març va tenir 116.000 subscripcions confirmades — un 138% més que el mes anterior. Sigui com sigui, aquesta quantitat d'abonaments no genera prou ingressos per compensar els diners que l'empresa va perdre quan diverses companyies van deixar d'inserir publicitat a la plataforma per l'arribada de Musk. I és que les polèmiques i canvis sobtats de Musk durant el seu primer any a l'empresa han fet que els anunciants hagin fugit en massa, tot provocant que els ingressos per publicitat es desplomessin recentment en un 75%.

Els famosos, contra Twitter Blue

Molts usuaris i mitjans de comunicació ja han anunciat que no planegen pagar per la tarifa de 8 dòlars mensuals per la marca blava i de 1.000 dòlars mensuals per la marca groga — aquesta última, per a les organitzacions. Aquest és el cas de The New York Times o de l'actriu Halle Berry, que aquest dimecres va anunciar que s'unirà als "no verificats". Recordem que durant els últims dies també s'ha encès la polèmica per l'etiqueta de "mitjà finançat pel govern", amb corporacions com TV3 o RTVE regirant-se contra la xarxa social.

La data escollida per treure el verificat blau feia pensar que era una broma, ja que el 20 d'abril és en anglès el 4/20 — "el dia de la marihuana". Musk ja havia fet bromes per aquesta data. L'any 2018, el magnat va piular que estava considerant "treure Tesla de la borsa a 420 dòlars". Les accions de la companyia van pujar com l'escuma, Musk va dir que era una broma i les autoritats de competència van sancionar-lo amb duresa. Aquesta vegada no hi ha hagut cap broma: aquells qui no paguen Twitter Blue ja han perdut la marca blava.