El túnel viari de la Gran Via a plaça Espanya estarà tancat entre l'1 i el 10 d'abril per poder fer les obres de connexió de les línies d'FGC del Vallès i Llobregat- Anoia, que enllaçaran la parada d'Espanya amb Gràcia. Coincidint amb la Setmana Santa, es començaran a fer els treballs previs per connectar aquestes dues línies, que afectaran els trams viaris situats entre els carrers de Mèxic i Llançà, segons ha explicat la Generalitat en un comunicat, on ha informat que "s’han programat tenint en compte el menor trànsit que es produeix durant aquests dies".

La circulació per la Gran Via, en sentit Besòs, es veurà afectada durant 10 dies i, com a mesura alternativa, el Govern recomana utilitzar les Rondes durant aquest període. En concret, el túnel viari es tancarà a partir de les 6.00 hores de l'1 d’abril, i es reobrirà al trànsit el 10 d'abril, coincidint amb el dilluns festiu pel dia de Pasqua, a les 14.00 hores. A més a més, les obres també generaran restriccions de trànsit a la Gran Via a partir de la plaça Cerdà, ja que només serà possible creuar la plaça a través de la calçada lateral.

Altres alteracions per les obres

Els treballs previs per a la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), impulsats pel Departament de Territori, ja van començar el passat juliol, amb una inversió de 6,5 milions d'euros. A més de la restricció al túnel viari de plaça Espanya, les tasques per construir aquest enllaç estan causant algunes alteracions viàries, com l'ocupació d'alguns carrils de circulació de vehicles en els àmbits corresponents a la futura estació d'Hospital Clínic i a la nova estació de Gràcia.

La nova connexió

La Generalitat, en el comunicat, ha exposat que "el perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància". Així mateix, ha assenyalat que també afavorirà "la connectivitat del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat", apuntant que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l'L5 del metro i el tramvia, que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària. També permetrà l'enllaç amb altres línies d'FGC.

El Govern farà una inversió total de 430 milions d'euros per connectar les dues línies. Pel que fa a les obres, s'hauran de construir, a través d'una tuneladora, 4 quilòmetres nous de túnel i tres estacions, així com fer la remodelació de les estacions de plaça Espanya i Gràcia. Territori preveu iniciar l'obra civil del túnel i de les estacions aquest estiu i, en paral·lel, es redactaran els projectes i es programaran les obres d'instal·lacions i d’arquitectura de les estacions corresponents.