La polèmica envers l'AP-7 es manté. El Servei Català de Trànsit va anunciar el passat divendres que posarà carrils addicionals i restringirà el pas de camions unes determinades hores a l’AP-7 per Sant Joan i les mesures es faran extensives als caps de setmana del mes de juliol. La resposta del sector no s'ha fet esperar i des de l'Associació General d'autònoms-pimes transportistes de Catalunya (AGTC) han titllat d'"injusta i ineficient" la prohibició de circular camions els dissabtes de 10 a 14 hores i de 17 a 22 hores els diumenges durant tots els caps de setmana de juliol i en dates d'especial intensitat de la mobilitat estipulada per la Generalitat. A través d'un comunicat l'AGTC ha criticat aquest dimecres que la decisió s'ha pres "sense escoltar els representants del sector del transport de mercaderies per carretera", i ha recordat que els camions circulaven obligatòriament per aquesta via des de 2018 per la prohibició de fer-ho per carreteres nacionals paral·leles. Segons defensen en aquest escrit, els camions no són "els responsables de l'increment de trànsit que ha experimentat" la via, i l'associació defensa que implementar aquestes mesures comportarà que s'estigmatitzi i s'assenyali al sector. 

Conseqüències per a les exportacions

L'AGTC ha advertit de les conseqüències tan negatives que aquesta mesura "tindrà per a les exportacions espanyoles", tenint en compte que per l'AP-7 circulen amb destinació a la resta d'Europa el 60% d'aquestes, segons les seves xifres. A més, ha criticat "falta d'infraestructures adequades per a aquells transportistes que es vegin obligats a parar en aplicació d'aquestes restriccions", alguna cosa que demostra la precarietat i les dificultats a les quals s'enfronta el sector, en les seves paraules. En aquesta línia també s'ha expressat Eduard Ayach, de la Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya, que ha recordat que el seu sector demana treballar “en condicions”. Així, ha explicat que disposen d’una regulació “molt estricta” que no els permet “escollir quan poden o no poden circular”.

Per la seva banda, el conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, va anunciar aquest dimarts mesures per a pal·liar les congestions registrades en l'autopista com limitar la circulació de camions per la dreta i a 80 quilòmetres per hora en el tram sud de dos carrils, i en el tram central els dies previs a un festiu des de les 17 hores, demanar baixar velocitat a 110 i instal·lar carrils addicionals i velocitat variable. Altres de les mesures que s'han plantejat al llarg de les darreres setmanes són la implantació de carrils addicionals pels avançaments entre camions, el coordinador de Seguretat i Mobilitat de Trànsit, Oscar Llatge, ha indicat que es tracta de limitacions que estan subjectes “a variació” i que s’estudien “cada setmana”. Un altre de les solucions que ha establert el Govern és que habilitarà a partir dels propers caps de setmana un carril addicional nou a l'autopista AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional a l'AP-7 sud. També hi haurà un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres a Montgat.